pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym

Autor książki:

Anna Rogala, Bogna Pilarczyk

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2020
Oprawa: miękka
Ilość stron: 296 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788381023535
ISBN: 978-83-8102-353-5
Data: 2020-07-13
Cena wydawcy: 64.05 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W książce omówiono wyzwania związane z przekazywaniem na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie. Trudność podjętej problematyki wynika z występowania na tym rynku różnych kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), z ograniczoną możliwością zakupu oraz leków OTC (wydawanych bez recepty), suplementów diety i dermokosmetyków, nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty (np. żywność).
Dodatkowo ze względu na specyficzne uwarunkowania prawne, występują na nim ograniczenia stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz.
Na wspomniane kwestie nakładają się ponadto względy etyczne, które często powodują odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesach komunikacji.
Ze względu na powyższe odrębności rynku farmaceutycznego, analizie poddano następujące zagadnienia:
procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych;
uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym;
narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę;
wyzwania dla komunikacji marketingowej w branży farmaceutycznej;
dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych, bazujące na opisie studiów przypadków.
Prowadzone rozważania podsumowano rekomendacjami w kierunku odpowiedzialnej komunikacji marketingowej przedsiębiorstw działających na omawianym rynku, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie społeczeństwa.

Książka "Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym" - Anna Rogala, Bogna Pilarczyk - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2020 r.