pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie

Autor książki:

Dariusz M. Trzmielak

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wyd.: 2013
Oprawa: miękka
Ilość stron: 348 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788375259346
ISBN: 978-83-7525-934-6
Data: 2013-10-29
pozycja niedostępna

Opis książki:

Podjęcie tematu Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie wynika z trendów na rynkach międzynarodowych, które sprawiają, że badania naukowe są w centrum zainteresowań firm, szczególnie w takich branżach, jak: biotechnologia, nanotechnologia, energetyka odnawialna, medycyna, bioinformatyka, inżynieria materiałowa, elektronika, paliwa energetyczne. Rozwój nowych technologii staje się priorytetem strategii Unii Europejskiej, Polski, regionów, ośrodków badawczych i podmiotów gospodarczych.

Podstawowym założeniem niniejszej dysertacji stała się teza, że zmiany dokonujące się pod wpływem globalizacji, integracji europejskiej, tempa prowadzenia badań naukowych i rozwoju nowych technologii na rynkach światowych, wzrostu konkurencyjności opartej na innowacyjności mają wpływ na zarządzanie wynikami badań przed wprowadzeniem nowych technologii i produktów na rynek.

Celem rozprawy jest wskazanie podstawowych czynników kształtujących proces komercjalizacji w polskich przedsiębiorstwach i organizacjach naukowo-badawczych na tle innych krajów.

Książka "Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie" - Dariusz M. Trzmielak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 348 stron i została wydana w 2013 r.