Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie
Dariusz M. Trzmielak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 348 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788375259346 |
ISBN: | 978-83-7525-934-6 |
Data: | 2013-10-29 |
Opis książki:
Podjęcie tematu Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie wynika z trendów na rynkach międzynarodowych, które sprawiają, że badania naukowe są w centrum zainteresowań firm, szczególnie w takich branżach, jak: biotechnologia, nanotechnologia, energetyka odnawialna, medycyna, bioinformatyka, inżynieria materiałowa, elektronika, paliwa energetyczne. Rozwój nowych technologii staje się priorytetem strategii Unii Europejskiej, Polski, regionów, ośrodków badawczych i podmiotów gospodarczych.Podstawowym założeniem niniejszej dysertacji stała się teza, że zmiany dokonujące się pod wpływem globalizacji, integracji europejskiej, tempa prowadzenia badań naukowych i rozwoju nowych technologii na rynkach światowych, wzrostu konkurencyjności opartej na innowacyjności mają wpływ na zarządzanie wynikami badań przed wprowadzeniem nowych technologii i produktów na rynek.
Celem rozprawy jest wskazanie podstawowych czynników kształtujących proces komercjalizacji w polskich przedsiębiorstwach i organizacjach naukowo-badawczych na tle innych krajów.
Książka "Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie" - Dariusz M. Trzmielak - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 348 stron i została wydana w 2013 r.