Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | MT Biznes |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 432 s. |
EAN: | 9788362195107 |
ISBN: | 978-83-6219-510-7 |
Data: | 2010-10-27 |
Opis książki:
Czas powiedzieć to wprost! Akademicka wiedza o zarządzaniu zbyt często jest sucha, a wykształceni menedżerowie zbyt często ograniczają się do działań wizytówkowych: do błyskotliwych wypowiedzi na spotkaniach i do ustawiania na półkach swoich gabinetów opasłych tomów o filozofii zarządzania. Wielu z nas postępuje podobnie. W poczuciu spełnionego obowiązku chłoniemy akademicką wiedzę o zarządzaniu. Czytamy o idealnych menedżerach i choć myślimy po europejsku, robimy to, co radzą amerykańscy autorzy i zarządzający. Efektem tego są przekonania, które tak naprawdę przeszkadzają nam w kierowaniu i nasze działania zbyt często kończą się istnym piekłem, a nie głośno proklamowanym rajem dla ludzi w organizacji.
Obrazoburczy Fredmund Malik pisze wprost o tym, gdzie menedżerowie popełniają błędy. Nakłania do weryfikacji swoich poglądów i działań wszystkich, którzy uznają się za dobrych kierowników. Otwiera oczy mniej doświadczonym, którzy wprowadzają w swoich organizacjach powszechnie rekomendowane rozwiązania i zaczynają się zastanawiać, dlaczego nie działają one tak, jak w teorii powinny.
Poznaj zarządzanie od nowej strony. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:
* dlaczego menedżer nie potrzebuje IQ rzędu 125 ani naturalnych cech przywódczych,
* jakie fałszywe przekonania przeszkadzają nam w dobrym kierowaniu,
* jak kierować ludźmi, nie mając wysokiego stanowiska ani wykształcenia,
* czemu zaufanie jest ważniejsze od kontroli,
* jak odejść od ułomnych standardów w mierzeniu wydajności pracy.
Idealni szefowie? Tacy nie istnieją. Kto poszukuje ich właśnie, stoi na straconej pozycji. We wszystkich miejscach pracy - szpitalach, biurach, studiach telewizyjnych czy w teatrach - funkcjonują "normalni" ludzie. W codziennych relacjach służbowych chodzi o to, aby dostosować się do nich, a przy tym być w stanie osiągnąć również coś niezwykłego.
Fredmund Malik należy do czołowych europejskich autorytetów w dziedzinie zarządzania. Od trzydziestu lat kształci przyszłych szefów i wskazuje drogę zarządzającym jako trener, wykładowca i konsultant. Jest właścicielem i dyrektorem szanowanego centrum doradczo-szkoleniowego Malik Management Zentrum. Z filiami Malik Management Zentrum w St. Gallen, Zurychu, Wiedniu, Londynie, Szanghaju i Toronto współpracuje ponad 200 konsultantów i ekspertów różnych specjalności.
Fredmund Malik jest wiodącym europejskim ekspertem w dziedzinie zarządzania. Dzięki swojej potężnej sile sprawczej od trzydziestu lat rewolucjonizuje teorię i praktykę zarządzania.
- Peter Drucker
Książka "Kierować - osiągać - żyć" - Fredmund Malik - oprawa miękka - Wydawnictwo MT Biznes. Książka posiada 432 stron i została wydana w 2010 r.