Tytuł książki:
Inwentyka czyli kreatywność w biznesie. Wybrane zagadnienia
Autor książki:
Anna Ujwary-Gil
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 212 s. |
Wymiar: | 120x240 mm |
EAN: | 9788388421372 |
ISBN: | 83-88421-37-9 |
Data: | 2005-02-01 |
Cena wydawcy: 23.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Inwentyka czyli kreatywność w biznesie. Wybrane zagadnienia Anna Ujwary-Gil; 212 stron; cena 23.00 zł Książka zawiera rozważnia na temat, jak powstaje nowa wiedza i innowacje w organizacyjnych warunkach, próby i odpowiedzi na pytanie, jak kształcić studentów - przyszłych menedżerów, przywódców, pracowników dowolnej firmy, aby byli otwarci na nowe mozliwości, swobodnie poszukiwali pomysłów, tworzyli koncepcje innowacyjnych produktów czy usług w oparciu o istniejące metody, techniki heurystyczne oraz różne zabiegi inwentyczne.
Książka "Inwentyka czyli kreatywność w biznesie. Wybrane zagadnienia" - Anna Ujwary-Gil - oprawa miękka - Wydawnictwo Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu.
Spis treści:
Wstęp. Inwentyka... moja Pasja!
Część Pierwsza
1. Edukacja menedżerska - kreatywny aspekt kształcenia przywódcy
Europejski wymiar edukacji menedżerskiej
Kreatywny aspekt przywództwa
Edukacja menedżerska a kształcenie kreatywnego przywódcy
Cele i funkcje edukacji menedżerskiej
2. Kształcenie dla innowacyjności w dydaktyce
Rola myślenia krytycznego i twórczego w rozwijaniu kreatywności
Społeczne i jednostkowe aspekty kreatywności
Bariery w myśleniu utrudniające kształcenie kreatywności jako procesu komunikowania się
Kształcenie kreatywności przyszłych menedżerów
Wspieranie zdolności twórczych
3. Tworzenie nowej wiedzy i innowacji w organizacyjnych warunkach
Znaczenie wiedzy i innowacji w gospodarce
Myślenie twórcze
Proces twórczy
Definicja i rodzaje wiedzy
Elementy tworzenia nowej wiedzy i innowacji
Stymulowanie tworzenia wiedzy i innowacji w organizacji
4. Dokonywanie skojarzeń źródłem pomysłów w reklamie oraz nowości produktowych
Podejście asocjacyjne
Wykorzystanie techniki superpozycje w tworzeniu sloganów reklamowych
Skojarzenia w projekcie logo firmy
Poszukiwanie pomysłów na nowości produktowe
5. Analiza morfologiczna czyli trysocjacyjne ujęcie odkrycia
Istota analizy morfologicznej
Mocna i słaba odmiana analizy morfologicznej
Obszary możliwych zastosowań analizy morfologicznej
Przykładowe wykorzystanie analizy morfologicznej w reklamie
6. Wykorzystanie umysłowych transformacji w tworzeniu nowych produktów i usług
Znaczenie dokonywania umysłowych transformacji
Odwrotna burza mózgu
„Kruszenie" produktu
Odwracanie przyjętych założeń
7. Analogie i metafory źródłem nowego punktu widzenia na rozpatrywany problem
Definicja i funkcje analogii
Analogie w zrozumieniu trudnych zjawisk
Definicja i funkcje metafory
Metafory w reklamie prasowej
Część Druga
1. Sonety oraz myślenie krytyczne w ocenie tworzenia sonetów
Billik Tomasz: „Takie czasy"
Styranka Jacek: „Co z Moją Polską"
Biel Tomasz: „Sonecik nieśmiały o Lwie co był sprytny, ale..."
Radwan Wojciech: „Kariera Aleksandry J"
Skupień Anna: „Wena"
Wach Paweł „Wyrok"
Kaczmarek Katarzyna: „Oh... WSB"
Kokot Łukasz: „Dokąd zmierzamy"
Chomiuk Marta: „Nie wie nikt"
Wojnar Waldemar: „S jak Sonet"
Chomiuk Marta: Myślenie krytyczne w ocenie tworzenia sonetu, pt. „Nie wie nikt"
Wojnar Waldemar: Myślenie krytyczne w ocenie tworzenia sonetu, pt. „S jak Sonet"
2. Pomysły na logo firmy oraz myślenie krytyczne w ocenie loga firm istniejących
Żądło Maciej: Projekt logo firmy „D&M"
Mrowieć Tomasz: Projekt logo firmy „NewAge"
Sitarski Dawid: Udoskonalenie logo firmy „Barlinek"
3. Definiowanie problemów
Korcz Grzegorz, Radwan Wojciech: „Definicja i redefinicja problemów przy użyciu techniki lambda"
4. Rozwiązywanie problemów - sesja „burzomózgowa" i jej wyniki.
Grabowicz Katarzyna: „Raport z burzy mózgu"
5. Rozwiązywanie rzeczywistych problemów przez studentów
Rogacz Marta: Organizacja konferencji „Show business w strategii marketingowej mediów"
Sarna Piotr: „Jak poszukiwałem pomysłów na sprzedaż produktów Redcar na polskim rynku"
Słomian Sławomir: „Mój udział w światowej rozgrywce Market Place"
Inwentyka czyli kreatywność w biznesie
6. Twórczość w praktyce - pomysły na nowe i rozszerzone usługi w przewozach pasażerskich
Kmiecik Łukasz
Siódmak Szymon
Smykowski Łukasz
Radek Mateusz
7. Skojarzenia i cechy dobrej organizacji źródłem sloganów reklamowych
Sołecka Anna
8. Analiza morfologiczna w projektowaniu systemów zarządzania jakością
Włach Andrij
9. Myślenie przez analogie
Kościsz Czesław: Circept na temat pieniędzy
Krząkała Dorota: Circept na temat naukowca
10. Myślenie krytyczne w ocenie informacji
Nieczyporuk Robert: Wydarzenia na Wiejskiej
Tomala Ewelina: Myślenie krytyczne w ocenie informacji o wysokim kursie euro i niskim dolarze
Zakończenie
Bibliografia
Część Pierwsza
1. Edukacja menedżerska - kreatywny aspekt kształcenia przywódcy
Europejski wymiar edukacji menedżerskiej
Kreatywny aspekt przywództwa
Edukacja menedżerska a kształcenie kreatywnego przywódcy
Cele i funkcje edukacji menedżerskiej
2. Kształcenie dla innowacyjności w dydaktyce
Rola myślenia krytycznego i twórczego w rozwijaniu kreatywności
Społeczne i jednostkowe aspekty kreatywności
Bariery w myśleniu utrudniające kształcenie kreatywności jako procesu komunikowania się
Kształcenie kreatywności przyszłych menedżerów
Wspieranie zdolności twórczych
3. Tworzenie nowej wiedzy i innowacji w organizacyjnych warunkach
Znaczenie wiedzy i innowacji w gospodarce
Myślenie twórcze
Proces twórczy
Definicja i rodzaje wiedzy
Elementy tworzenia nowej wiedzy i innowacji
Stymulowanie tworzenia wiedzy i innowacji w organizacji
4. Dokonywanie skojarzeń źródłem pomysłów w reklamie oraz nowości produktowych
Podejście asocjacyjne
Wykorzystanie techniki superpozycje w tworzeniu sloganów reklamowych
Skojarzenia w projekcie logo firmy
Poszukiwanie pomysłów na nowości produktowe
5. Analiza morfologiczna czyli trysocjacyjne ujęcie odkrycia
Istota analizy morfologicznej
Mocna i słaba odmiana analizy morfologicznej
Obszary możliwych zastosowań analizy morfologicznej
Przykładowe wykorzystanie analizy morfologicznej w reklamie
6. Wykorzystanie umysłowych transformacji w tworzeniu nowych produktów i usług
Znaczenie dokonywania umysłowych transformacji
Odwrotna burza mózgu
„Kruszenie" produktu
Odwracanie przyjętych założeń
7. Analogie i metafory źródłem nowego punktu widzenia na rozpatrywany problem
Definicja i funkcje analogii
Analogie w zrozumieniu trudnych zjawisk
Definicja i funkcje metafory
Metafory w reklamie prasowej
Część Druga
1. Sonety oraz myślenie krytyczne w ocenie tworzenia sonetów
Billik Tomasz: „Takie czasy"
Styranka Jacek: „Co z Moją Polską"
Biel Tomasz: „Sonecik nieśmiały o Lwie co był sprytny, ale..."
Radwan Wojciech: „Kariera Aleksandry J"
Skupień Anna: „Wena"
Wach Paweł „Wyrok"
Kaczmarek Katarzyna: „Oh... WSB"
Kokot Łukasz: „Dokąd zmierzamy"
Chomiuk Marta: „Nie wie nikt"
Wojnar Waldemar: „S jak Sonet"
Chomiuk Marta: Myślenie krytyczne w ocenie tworzenia sonetu, pt. „Nie wie nikt"
Wojnar Waldemar: Myślenie krytyczne w ocenie tworzenia sonetu, pt. „S jak Sonet"
2. Pomysły na logo firmy oraz myślenie krytyczne w ocenie loga firm istniejących
Żądło Maciej: Projekt logo firmy „D&M"
Mrowieć Tomasz: Projekt logo firmy „NewAge"
Sitarski Dawid: Udoskonalenie logo firmy „Barlinek"
3. Definiowanie problemów
Korcz Grzegorz, Radwan Wojciech: „Definicja i redefinicja problemów przy użyciu techniki lambda"
4. Rozwiązywanie problemów - sesja „burzomózgowa" i jej wyniki.
Grabowicz Katarzyna: „Raport z burzy mózgu"
5. Rozwiązywanie rzeczywistych problemów przez studentów
Rogacz Marta: Organizacja konferencji „Show business w strategii marketingowej mediów"
Sarna Piotr: „Jak poszukiwałem pomysłów na sprzedaż produktów Redcar na polskim rynku"
Słomian Sławomir: „Mój udział w światowej rozgrywce Market Place"
Inwentyka czyli kreatywność w biznesie
6. Twórczość w praktyce - pomysły na nowe i rozszerzone usługi w przewozach pasażerskich
Kmiecik Łukasz
Siódmak Szymon
Smykowski Łukasz
Radek Mateusz
7. Skojarzenia i cechy dobrej organizacji źródłem sloganów reklamowych
Sołecka Anna
8. Analiza morfologiczna w projektowaniu systemów zarządzania jakością
Włach Andrij
9. Myślenie przez analogie
Kościsz Czesław: Circept na temat pieniędzy
Krząkała Dorota: Circept na temat naukowca
10. Myślenie krytyczne w ocenie informacji
Nieczyporuk Robert: Wydarzenia na Wiejskiej
Tomala Ewelina: Myślenie krytyczne w ocenie informacji o wysokim kursie euro i niskim dolarze
Zakończenie
Bibliografia