Inteligentna przestrzeń. Trzeci wymiar innowacyjności
Joanna Bach-Głowińska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 304 s. |
Wymiar: | 155x235 mm |
EAN: | 9788326431937 |
ISBN: | 978-83-2643-193-7 |
Data: | 2014-03-26 |
Opis książki:
W książce kompleksowo przeanalizowano sytuację polskich miast w kontekście prowadzonej polityki europejskiej, określonej w takich dokumentach jak Strategia Europa 2020. W opracowaniu zostały przedstawione sposoby kształtowania przestrzeni, które mogą pobudzać kreatywność użytkowników w środowisku miejskim. Omówiono m.in. takie zagadnienia, jak: - inteligentny rozwój i planowanie zintegrowane jako instrumenty odnowy przestrzeni miejskiej, - zarządzanie procesami społeczno-gospodarczymi w przestrzeni i skuteczne pobudzanie innowacyjnej gospodarki, - ramy działania inteligentnego rozwoju w technologiach informatycznych, - percepcja potrzeb we współczesnej przestrzeni miejskiej, - predyspozycje psychofizyczne człowieka do kreatywności.W pierwszej części opracowania skupiono się na możliwości zaadaptowania proinnowacyjnych strategii w miastach europejskich, z rozróżnieniem prawdopodobnych ścieżek rozwoju dla Europy Zachodniej i Polski. W dalszej części poddano ocenie skuteczność strategii inteligentnego rozwoju na przykładach konkretnych miast oraz omówiono uwarunkowania pobudzania kreatywności człowieka w kontekście ich stosowania.
W książce została przedstawiona idea inteligentnej przestrzeni, czyli takie sposoby kształtowania przestrzeni, które mogą stymulować kreatywność użytkowników w środowisku miejskim. Prace nad konceptem inteligentnej przestrzeni są prowadzone w Mackintosh School of Architecture, Glasgow School of Art. Polegają na sprawdzeniu teoretycznych podstaw w wybranych miejscach Wielkiej Brytanii. Kolejnym, planowanym w najbliższej przyszłości krokiem będą badania porównawcze w polskich miastach.
Książka "Inteligentna przestrzeń. Trzeci wymiar innowacyjności" - Joanna Bach-Głowińska - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 304 stron i została wydana w 2014 r.