Inteligencja analityczna w biznesie. Nowa nauka zwyciężania
Thomas H. Davenport, Jeanne G. Harris
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | MT Biznes |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 242 s. |
Wymiar: | 150x230 mm |
EAN: | 9788377464663 |
ISBN: | 978-83-7746-466-3 |
Data: | 2013-09-25 |
Opis książki:
Nigdy jeszcze nie miałeś tylu informacji o swoim środowisku biznesowym, co teraz.Ale czy wykorzystujesz je, żeby pokonać rywali? Jeśli nie, to marnujesz potężne narzędzie konkurencyjne.
Thomas H. Davenport i Jeanne G. Harris twierdzą, że zdecydowanie rozszerzył się zakres używania danych w działalności biznesowej. Czołowe firmy nie poprzestają na gromadzeniu i przechowywaniu dużych ilości informacji. Budują swoje strategie konkurencyjne wokół obserwacji i wniosków uzyskiwanych dzięki danym, co przynosi imponujące wyniki biznesowe.
Jaka jest ich sekretna broń? Analityka: wyrafinowana analiza statystyczna i ilościowa oraz modelowanie prognostyczne, wspierane przez zorientowanych w zagadnieniu menedżerów wyższego szczebla i zaawansowaną technologię informacyjną.
Dlaczego warto konkurować w oparciu o analitykę? W czasach, gdy firmy w wielu branżach oferują podobne produkty i używają podobnej technologii, odrębne procesy biznesowe zaliczają się do ostatnich pozostających jeszcze punktów różnicowania. Wiele wcześniejszych podstaw konkurencji - takich jak przewaga geograficzna lub przepisy ochronne - zostało podkopanych przez globalizację. Jako podstawy konkurencji pozostają zatem trzy rzeczy: efektywna i skuteczna realizacja, mądre podejmowanie decyzji oraz zdolność do wyciśnięcia do ostatniej kropli wartości z procesów biznesowych - a wszystko to można osiągnąć poprzez odpowiednie wykorzystanie analityki.
Davenport i Harris pokazują, jak pewne wzorcowe organizacje - bardzo różnorodne, między innymi drużyna baseballowa Boston Red Sox oraz firmy Netflix, Amazon.com, CEMEX, Capital One, Harrahs Entertainment, Procter & Gamble i Best Buy - stosują nowe narzędzia do przebicia rywali. Poprzez analitykę firmy te rozpoznają najbardziej dochodowych klientów, przyspieszają innowacje produktowe, optymalizują ceny i łańcuchy dostaw, a także efektywnie wykorzystują czynniki faktycznie mające wpływ na wyniki finansowe.
Inteligencja analityczna w biznesie to książka na czasie i bardzo potrzebne kompendium wiedzy, które może ukształtować na nowo rządzące konkurencją reguły.
Thomas H. Davenport jest profesorem informatyki i zarządzania w Babson College.
Jeanne G. Harris jest dyrektorem ds. badań w Accenture Institute for High Performance Business.
Davenport i Harris pokazują liderom, czego potrzeba do zbudowania trwałej przewagi konkurencyjnej w oparciu o lepsze fakty i głębszą wiedzę.
Konkurencja analityczna to książka pełna przykładów, będąca niezbędną mapą drogową dla firm, które chcą przetrwać w konkurencyjnym boju.
- Jeffrey Pfeffer, profesor Stanford Business School i współautor książki Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management
Książka "Inteligencja analityczna w biznesie. Nowa nauka zwyciężania" - Thomas H. Davenport, Jeanne G. Harris - oprawa miękka - Wydawnictwo MT Biznes. Książka posiada 242 stron i została wydana w 2013 r.