pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Etyka biznesu

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wyd.: 2002
Oprawa: miękka
Ilość stron: 436 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788301122560
ISBN: 83-01-12256-0
Data:2001-01-04
pozycja niedostępna

Opis książki:

Sukces nie jest jedynym miernikiem aktywności gospodarczej. Aktywność ta jest wartościowana z perspektywy etycznej! Perspektywa zdaje sprawę z etosu, czyli moralnego aspektu działań składających się na życie gospodarcze. Etyka biznesu stała się w ciągu ostatnich lat na Zachodzie samodzielną, rozwijającą się dyscypliną. Również w Polsce podejmowane są inicjatywy zmierzające do jej zinstytucjonalizowania. Jesienią 1994 r. odbyła się w Łodzi konferencja poświęcona etyce biznesu. Niniejsza praca jest oparta na wygłoszonych tam referatach, składa się z następujących części: - O etyce biznesu - Biznes i jego etos - Zarządzanie i jego etos - Zastosowania i refleksje etyczne - Etyka biznesu jako przedmiot nauczania.

Książka "Etyka biznesu" - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN. Książka posiada 436 stron i została wydana w 2002 r.

Spis treści:

Przedmowa

Część I — O etyce biznesu
1. Etyka biznesu – szkice do portretu, Wojciech Gasparski
2. Trzy typy teorii etycznych a etyka biznesu, Ryszard Wiśniewski
3. Etyka biznesu jako dyscyplina naukowa, Anna Lewicka-Strzałecka
4. Zarys problematyki etyki biznesu, Józef Maciuszek
5. Etyka biznesu jako nowa perspektywa badań antropologicznych, Grzegorz Szulczewski
6. Przyszły rozwój etyki biznesu, Leo V. Ryan

Część II. — Biznes i jego etos
7. Etos ludzi biznesu, Leszek Gajos
8. Przemiany w etyce biznesu w Polsce przed i po 1989 roku, Tadeusz Borkowski
9. Zewnętrzne uwarunkowania standardów etycznych w biznesie, Jerzy Dietl
10. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego (doba pozytywizmu), Włodzimierz Tyburski
11. Determinanty przedsiębiorczości w społeczeństwie polskim (aspekty etyczne), Zbigniew Stachowski

Część III — Zarz ą dzanie i jego etos
12. Wartości i normy w zarządzaniu. Cztery teatry, Monika Kostera i Andrzej K. Koźmiński
13. Wpływ aktualnej „wyceny” norm etycznych w Polsce na poglądy przyszłych menedżerów, Danuta Kopycińska
14. Etyka w zarządzaniu organizacją, Lidia Zbiegień-Maciąg
15. Partycypacja pracownicza w zarządzaniu i jej etyczne uzasadnienie, Jerzy Wratny
16. Jakich wartości osobowych oczekują pracodawcy od kandydatów do pracy? (Na podstawie badań ofert pracy), Ryszard Banajski

Część IV — Zastosowania i refleksje etyczne
17. Etyka zarządzania rozwojem gospodarczym, Tadeusz Pietrzkiewicz
18. Kwestia zastosowania etyki w ekonomii, Kazimierz Sosenko
19. Systemowe aspekty i etyczne implikacje posiadania, Krzysztof Mudyń
20. Zasady podziału dochodów z pracy w świetle etyki i ekonomii, Aurelia Polańska

Część V — Etyka biznesu jako przedmiot nauczania
21. Etyka biznesu. W poszukiwaniu strategii nauczania, Jacek Sójka
22. Jak uzasadnić potrzebę etyki w działalności gospodarczej? Bożena Klimczok
23. Możliwości i granice kazuistycznej etyki biznesu, Aniela Dylus
24. Współczesne założenia edukacji etycznej w prawie i biznesie, Blair Kolasa
25. O potrzebie nauczania etyki biznesu, Jadwiga Tomczyk-Tołkacz

Etyka biznesu. Wybór bibliograficzny, Wojciech Gasparski
Noty biograficzne o Autorach