Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce
Teresa Taranko
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 332 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788326493768 |
ISBN: | 978-83-2649-376-8 |
Data: | 2015-12-11 |
Opis książki:
Książka dotyczy prawnych i etycznych uwarunkowań marketingu. Ma na celu ułatwienie menedżerom odpowiadającym za działania marketingowe podejmowania decyzji w zgodzie z uregulowaniami prawnymi, środowiskowymi oraz etyką, co w konsekwencji powinno prowadzić do wzrostu zaufania do marketingu jako koncepcji działania przedsiębiorstw i poprawy jego społecznego wizerunku. Menedżerowie muszą bowiem nie tylko wykazywać zainteresowanie osiąganiem celów rynkowych, ale także szanować interesy konsumentów, przestrzegać reguł uczciwej konkurencji na rynku i poczuwać się do odpowiedzialności za środowisko naturalne.
W publikacji tej omówiono m.in. uregulowania dotyczące:
- bezpieczeństwa produktów i odpowiedzialności za ich wadliwość,
- potwierdzania zgodności wyrobów ze standardami za pomocą znaków jakości,
- bezpieczeństwa opakowań produktów dla konsumentów i środowiska naturalnego,
- możliwości legalnego zabezpieczania niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa (ochrona znaków towarowych, wzorów użytkowych i praw autorskich),
- zasad kształtowania cen i ich komunikowania potencjalnym nabywcom,
- stosunków między użytkownikami kanałów dystrybucji,
- ograniczeń w obrocie niektórymi rodzajami produktów,
- warunków oferowania wybranych rodzajów produktów,
- komunikacji marketingowej,
- ochrony interesów respondentów, badaczy i zleceniodawców odnoszące się do procesu projektowania badań, ich przebiegu i ogłaszania wyników.
Opisano w niej także podmioty odpowiedzialne za przestrzeganie poszczególnych uregulowań, wskazywane przez organy wprowadzające te uregulowania, oraz formy reakcji konsumentów na niezgodne z uregulowaniami prawnymi działania marketingowe przedsiębiorstw i konsekwencje tego typu reakcji. Książka przeznaczona jest dla obecnych i przyszłych menedżerów wyższych szczebli. Może stanowić także inspirującą lekturę dla słuchaczy studiów typu MBA, studiów podyplomowych i studiów magisterskich z zakresu marketingu.
Książka "Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce" - Teresa Taranko (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 332 stron i została wydana w 2015 r. Cena 40.77 zł. Zapraszamy na zakupy!