Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | MT Biznes |
Rok wyd.: | 2010 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 320 s. |
Wymiar: | 160x230 mm |
EAN: | 9788362195848 |
ISBN: | 978-83-62195-84-8 |
Data: | 2010-10-07 |
Opis książki:
Książka zawiera najlepsze artykuły Petera F. Druckera opublikowane w ,,Harvard Business Review. Większość z nich ukazała się w opublikowanej w 2004 r. przez MT Biznes książce Zawód menedżer. Niniejsza publikacja zawiera trzy nowe artykuły oraz wstęp napisany przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego HBR.
Od niemal wieku Peter Drucker inspiruje i kształci menedżerów - i wpływa na naturę biznesu - swoimi znaczącymi artykułami publikowanymi w Harvard Business Review. Jako jeden z czołowych myślicieli, praktykujących i analizujących zarządzanie, Drucker wyszukał, zidentyfikował i zbadał najważniejsze problemy, wobec których stają menedżerowie, poczynając od strategii korporacyjnej, a kończąc na stylach zarządzania i przemianach społecznych. Dziś staramy się strategicznie odnieść te ważne artykuły i eseje do dwóch jednoczących elementów: pierwszego skoncentrowanego na Obowiązkach menedżerów, a drugiego skupionego na Świecie menedżera. Zbiór ten uzupełniony wywiadem z Peterem Druckerem Menedżer postkapitalistyczny i dającą do myślenia przedmową samego Petera Druckera jawi się jako kompletny obraz teorii i praktyki zarządzania, zarówno takiej, jaka była kiedyś, jak i takiej, jaka kiedyś będzie.
Geniusz Petera F. Druckera polegał na dostrzeganiu najważniejszych trendów w zarządzaniu, a następnie opisaniu ich za pomocą języka zrozumiałego dla menedżerów. Jak nikt inny - ani przed nim, ani po nim - Drucker był wyczulony na wielkie, tektoniczne zmiany w gospodarce, w organizacji i działaniu firm, w zachowaniu ludzi kierujących firmami.
Drucker omawia w książce zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla funkcjonowania każdej firmy i każdego menedżera jak: - być wydajnym przez całe zawodowe życie i przyczyniać się do sukcesu firmy - reagować na społeczne i ekonomiczne zmiany, mające ogromny wpływ na biznes - podejmować efektywne decyzje w warunkach niepewności i niepełnej informacji - wykorzystywać szanse stwarzane przez techniczne i społeczne innowacje - zapewnić decydentom niezbędną informację - formułować i wdrażać strategie biznesowe - zarządzać profesjonalistami i zwiększać ich wydajność Co takiego jest w dziełach Druckera, że tak doskonale przemawia do menedżerów? Dlaczego to właśnie on jest ceniony bardziej niż ktokolwiek inny? Dlaczego jego dzieła wciąż zachowują aktualność? Na te pytania zadane we Wstępie przez Thomasa A. Stewarta, redaktora naczelnego Harvard Business Review, najlepszą odpowiedzią jest czytanie i odczytywanie wciąż na nowo klasycznych tekstów Druckera.
Urodzony w Wiedniu w roku 1909, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.
Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel akademicki, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005 w Claremont.
Książka "Classic drucker" - Peter F. Drucker - oprawa twarda - Wydawnictwo MT Biznes. Książka posiada 320 stron i została wydana w 2010 r.