Dane szczegółowe: | |
Producent: | Uniwersytetu Opolskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 360 s. |
Data: | 2007-06-06 |
Opis książki:
Zadaniem prezentowanej publikacji jest przedstawienie podstawowych etapów procesu badawczego oraz całego spektrum metod badawczych, dotyczących sfery decyzyjnej logistyki i marketingu. Zakres merytoryczny pracy rozciąga się od podstaw teoretycznych związanych z prowadzeniem badań rynkowych oraz badań wykorzystywanych w sferze marketingu logistyki poprzez badania związane z zachowaniami nabywców i prognozowaniem aż po zagadnienia analizy strategicznej i jej roli dla działań podejmowanych w sferze marketingu i logistyki. W prezentowanej pracy omówione zostały metody gromadzenia danych pierwotnych i wtórnych, procedury doboru próby do badań, podstawowe instrumenty analityczne (analizy regresji i korelacji, analizy conjoint, itp.), zagadnienia związane z pomiarem cech i preferencji nabywców, prognozowanie, a w szczególności, analizy dynamiki rozwojowej zjawisk rynkowych opartych o analizę trendów i wahań okresowych. Ponadto omówione zostały aspekty analizy rynku i ich wpływ na strategiczne działania marketingowo-logistyczne, tzn. zagadnienia związane z określeniem pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa, z marketingowo-logistyczną segmentacją rynku, a także związanych z obsługą klienta i metodami jej pomiaru Ze względu na stale wzrastające znaczenie badań w praktyce gospodarczej wydaje się, że książka ta przydatna będzie zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych o specjalności marketingowej i logistycznej, jak i dla szerokiego kręgu praktyków gospodarczych.
Książka "Badania rynkowe w sferze marketingu i logistyki" - Sabina Kauf - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.