Tytuł książki:
Badania jakościowe - metody i zastosowania
Autor książki:
Mirosława Kaczmarek, Iwona Olejnik, Agnieszka Springer
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | CeDeWu |
Rok wyd.: | 2013 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 254 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788375562279 |
ISBN: | 978-83-7556-227-9 |
Data: | 2013-05-27 |
pozycja niedostępna
×
Opis książki:
Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem roladobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania. Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie downętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiająwyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji.Książka "Badania jakościowe - metody i zastosowania" - Mirosława Kaczmarek, Iwona Olejnik, Agnieszka Springer - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 254 stron i została wydana w 2013 r.