Złapmy Lwa! Specjalne potrzeby edukacyjne. Japońskie szachy dla najmłodszych
Dane szczegółowe: | |
Producent: | EI SYSTEM sp. z o.o. |
EAN: | 9788365418623 |
Data: | 2019-11-13 |
Opis zabawki/gry:
Przeznaczenie: Wspomaganie rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 6 lat
To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.
Gra Złapmy lwa (podobnie jak szachy) rozwija szereg umiejętności takich jak myślenie logiczne, myślenie strategiczne, koncentracje, cierpliwość, radzenie sobie z emocjami, umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów, szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek.
Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii:
percepcję wzrokową,
pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni,
myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie,
motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową,
umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych.
Fizyczna formy gry - drewniane, zaokrąglone klocki oraz poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt idealnie odpowiadają oczekiwaniom wobec pomocy dydaktycznych dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Dołączone do gry kartonowe elementy: 6 kartonowych kół z emotikonami symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich.
Zestaw zawiera:
dywanową planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami,
uzupełniające kartonowe znaki do wykorzystania z planszą dywanową: 24 mniejsze koła I 6 większych kół z emotikonami symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne);
sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami,
poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy,
zabawy multimedialne na tablicę interaktywną,
nagrody naklejki dla dzieci.
Rekomendacje:
Gra planszowa Złapmy lwa! jest rewelacyjna. Bardzo dobrze i ładnie wykonana. Chce się ją mieć i w nią grać. Dla dzieci jest atrakcyjna i ze względu na duże elementy bezpieczna. Klasyczna wersja nadaje się dla dzieci z zaburzeniami rozwoju w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym (z zespołem Aspergera lub wysokofunkcjonujących autystów). Są w niej jasne reguły i pewna schematyczność, co sprawia, że świetnie nadaje się do grania z dziećmi z tego rodzaju zaburzeniami.
Michalina Bondarczuk, psycholog, specjalistka ds. pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, współzałożycielka punktu przedszkolnego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju Niebieski Krokodyl
Zabawki/gry „Złapmy Lwa! Specjalne potrzeby edukacyjne. Japońskie szachy dla najmłodszych” - oprawa Pudełko kartonowe - Producent: EI SYSTEM sp. z o.o.. Cena 1026.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.