pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
podręcznik:

U źródeł współczesności. Klasa 3. Gimnazjum. Historia. Dzieje nowożytne i najnowsze. Zeszyt ćwiczeń

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, WSiP
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 144 s.
Wymiar: 160x240 mm
EAN: 9788302079344
ISBN: 978-83-0207-934-4
Data: 2008-11-20
pozycja niedostępna

Opis podręcznika:

Zeszyt stanowi uzupełnienie podręcznika historii "U źródeł współczesności. Dzieje nowożytne i najnowsze". Został dopuszczony wraz z podręcznikiem do użytku szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.zenia i zadania w nim przedstawione umożliwiają uczniowi w sposób twórczy wykorzystać wiedzę zawartą w podręczniku, a także znacznie ją wzbogacić. Doskonalenie warsztatu historycznego, umiejętność odczytywania, interpretacji i porównywania różnego rodzaju źródeł historycznych (a zwłaszcza praca z tekstem źródłowym) jest jednym z głównych zadań edukacji historycznej na poziomie gimnazjum. Ćwiczenia, polecenia i zadania mają ułatwić uczniowi zapamiętywanie najważniejszych wydarzeń, kształcić umiejętności posługiwania się mapą, uczyć odczytywania planu i interpretacji źródeł statystycznych. Teksty źródłowe w znacznej mierze pomagają wczuć się w sytuację ludzi z minionych epok. Uczą samodzielnej, bezstronnej oceny wydarzeń historycznych. Są też i takie ćwiczenia i zadania, które odnoszą się bezpośrednio do historii miejscowości i okolicy, w której uczeń mieszka.zenia i zadania są zróżnicowane pod względem rodzaju i stopnia trudności; zawierają tabele, schematy, diagramy i mapy, te opatrzone gwiazdką są przeznaczone dla uczniów pasjonujących się historią i sięgających często do innych niż podręcznik opracowań i źródeł wiedzy. Nie wszystkie ćwiczenia są obowiązkowe. Uczeń i nauczyciel sam wybierze te najciekawsze, a ich duży wybór sprawi, że praca z zeszytem stanie się ciekawa.

Podręcznik „U źródeł współczesności. Klasa 3. Gimnazjum. Historia. Dzieje nowożytne i najnowsze. Zeszyt ćwiczeń” - oprawa miękka - Wydawca: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, WSiP.