Teaching culture in the FL senior high school classroom. Coursebook evaluation and teachers and learners views
Marek Derenowski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 206 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323228554 |
ISBN: | 978-83-2322-855-4 |
Data: | 2015-08-03 |
Opis podręcznika:
W książce podjęto próbę zdefiniowania miejsca kultury języka angielskiego w klasie językowej oraz opisano proces nauczania kultury w kontekście szkoły ponadgimnazjalnej. Pierwsze dwa rozdziały zawierają informacje na temat pojęcia kultury, jej postrzegania w różnych naukach społecznych oraz edukacji interkulturowej, a także wybranych narzędzi i technik do rozwijania kompetencji interkulturowej uczniów. Ostatni rozdział przedstawia trzy badania empiryczne mające na celu uzyskanie wiarygodnych danych na temat wykorzystania elementów kulturowych w nauczaniu języka angielskiego, a także na temat procesu rozwijania kompetencji interkulturowej uczniów. Monografia jest efektem doświadczeń i przemyśleń autora, a także jego rozmów i obserwacji codziennej pracy nauczycieli, którzy często zaniedbują nauczanie kultury, przekonani, że w klasie językowej jest miejsce tylko na jedno: nauczanie kultury albo sprawności językowych.
Podręcznik „Teaching culture in the FL senior high school classroom. Coursebook evaluation and teachers and learners views” - oprawa miękka - Wydawca: Naukowe UAM.