Świadomość grafotaktyczna uczniów szkoły podstawowej w kontekście nauki pisania
Joanna E. Zawadka
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Dom Wydawniczy ELIPSA |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 204 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788380172531 |
ISBN: | 978-83-8017-253-1 |
Data: | 2019-06-18 |
Opis podręcznika:
Badanie nad świadomością grafotaktyczną w Polsce ma ciągle jeszcze charakter pionierski. Dlatego Autorka włożyła wiele pracy, aby polskiemu czytelnikowi przybliżyć stan badań światowych nad tą problematyką. Przedstawiła je na podstawie obszernej literatury - głównie anglojęzycznej, ale także niemiecko i francuskojęzycznej.
Książka ma budowę dwudzielną. Pierwsza część zatytułowana Grafotaktyka w świetle literatury przedmiotu stanowi wprowadzenie teoretyczne do tematyki świadomości grafotaktycznej i sposobów jej badania. Część II, badawcza, stanowi pierwsze w Polsce opracowanie poświęcone świadomości grafotaktycznej uczniów szkoły podstawowej. Analizy ilościowe i jakościowe są rzetelne i starannie zostały w pracy zaprezentowane. Przedstawiają one stan i poziom, a także dynamiczną zmienność świadomości grafotaktycznej dzieci i - nade wszystkim - jej wpływ na naukę pisania. Na końcu Autorka przedstawia dyskusję nad otrzymanymi wynikami, prezentuje dalsze pytania badawcze oraz wskazuje możliwe perspektywy i obszary dla kolejnych badań nad świadomością grafotaktyczną.
Podręcznik „Świadomość grafotaktyczna uczniów szkoły podstawowej w kontekście nauki pisania” - oprawa miękka - Wydawca: Dom Wydawniczy ELIPSA.