Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, WSiP |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 64 s. |
Wymiar: | 205x275 mm |
EAN: | 9788302181818 |
ISBN: | 978-83-0218-181-8 |
Data: | 2019-06-03 |
Opis podręcznika:
Zeszyt ćwiczeń do informatyki dla klasy 3 ciekawie i przystępnie uczy, jak pracować i bawić się z komputerem to 30 lekcji rozwijających kreatywne myślenie. Każde proponowane zajęcia składają się z części teoretycznej i dwuetapowej ćwiczeniowej, złożonej z poleceń do wykonania w publikacji i pracy przy komputerze oraz zadań zamieszczonych na płycie, doskonalących i utrwalających poznane zagadnienia.
Ćwiczenia w publikacji łączą w sobie treści z zakresu edukacji polonistycznej, przyrodniczej i matematycznej. Lekcje poświęcone programowaniu rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe w sposób ciekawy i zabawny. Zagadki i łamigłówki są drogą do odkrywania algorytmów.
Pod koniec każdego semestru przewidziano quiz wiedzy sprawdzający stopień opanowania materiału. Na lekcjach dotyczących edytora grafiki dzieci uczą się wykorzystywać różne narzędzia, m.in. Krzywą, Nalepki, Kształty 3D. Podczas pracy z edytorem tekstu poznają sposoby wstawiania do dokumentu kształtów, zdjęć, obrazów pobranych z internetu, dowiadują się, do czego służy słownik, jak z niego korzystać. Ponadto ćwiczą umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnej oraz zgodnie z podstawą programową uczą się programowania oraz kształcą kompetencje medialne umiejętność wyszukiwania, sprawnego selekcjonowania, przetwarzania i twórczego wykorzystywania informacji.
Publikacja jest zgodna z podstawą programową, poszerza również wachlarz umiejętności o kompetencje medialne umiejętności wyszukiwania, sprawnego selekcjonowania, przetwarzania i twórczego wykorzystywania informacji.
Teoria została przedstawiono krok po kroku, w skondensowanej formie, a wszystkie ważne elementy zaznaczono na zrzutach, dzięki czemu uczeń bardzo szybko zorientuje się, co powinien zrobić. Ćwiczenia są ułożone według stopnia trudności. Lekcje z programowania opracowano w taki sposób, by mógł je poprowadzić każdy nauczyciel, również taki, który nie ma przygotowania do prowadzenia zajęć z informatyki. Na płycie dołączonej do publikacji znajdują się dodatkowe ćwiczenia i gry edukacyjne, które wzbogacą i urozmaicą naukę oraz pomogą nauczycielowi zindywidualizować pracę na lekcjach.
Podręcznik „Kalejdoskop ucznia. Informatyka. Klasa 3” - oprawa miękka - Wydawca: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, WSiP.