Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Migra |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 224 s. |
Wymiar: | 210x260 mm |
EAN: | 9788392055105 |
ISBN: | 83-920551-0-1 |
Data: | 2009-05-26 |
Opis podręcznika:
W rozdziale I (Przetwarzanie danych w bazach danych) poszerzamy wiadomości dotyczące przetwarzania danych w bazach danych, porządkując najważniejsze pojęcia i metody. Uczniowie poznają zasady przygotowania relacyjnej bazy danych. Korzystając z przykładów zamieszczonych w tematach, realizują systematycznie (od podstaw) projekt prostej relacyjnej bazy danych (w programie MS Access), stopniowo go modyfikując i udoskonalając. Poznają zasady prawidłowego przygotowania tabel, określania typów i formatów danych, definiowania kluczy oraz relacji miedzy tabelami. Zapoznają się z praktycznymi zastosowaniami baz danych, m.in. import danych z dokumentów tekstowych czy z tabeli arkusza oraz z przygotowaniem korespondencji seryjnej. Poznają wybrane sposoby wyszukiwania informacji z użyciem języka zapytań SQL.W rozdziale II (Algorytmika i programowanie - problemy zaawansowane) poszerzamy wiadomości dotyczące wprowadzania danych i wyprowadzania wyników, m.in. losowanie danych. Systematyzujemy wiedzę uczniów dotyczącą typów danych w języku Turbo Pascal. Uczniowie poznają zasady przetwarzania rekordów i plików, w tym plików tekstowych. Zapoznają się z cechami programowania obiektowego na przykładzie języka Object Pascal. Dowiadują się, na czym polega programowanie zdarzeniowe Poznają elementy analizy algorytmów. Analizują wybrane algorytmy sortowania oraz algorytmy wykonujące operacje na liczbach naturalnych. Poznają reprezentację danych numerycznych w komputerze oraz wybrane algorytmy numeryczne. W rozdziale III (Publikacje w Internecie) uczniowie poznają metody tworzenia stron internetowych z wykorzystaniem narzędzi do dynamicznego generowania stron po stronie serwera. Poznają podstawy języka skryptowego PHP, metody wykonania interaktywnej witryny oraz możliwości interaktywnego komunikowania się z użytkownikiem. Uczniowie praktycznie wykorzystują wcześniej zdobytą wiedzę dotyczącą metod programowania w języku wysokiego poziomu, zasad tworzenia stron z wykorzystaniem znaczników HTML oraz wiadomości dotyczące baz danych, zwłaszcza stosowania języka zapytań SQL.Rozdział IV (Projektowanie systemów informatycznych) Uczniowie zapoznają się z zasadami projektowania systemów informatycznych. W ten sposób poznają pracę informatyków. Temat ten celowo został przygotowany w postaci projektu, tak by uczniowie nabywali umiejętność pracy zespołowej. Realizują tu oni wspólnie projekt na zadany temat zgodnie z kolejnymi etapami projektowania systemu informatycznego.
Podręcznik „Informatyka dla liceum ogólnokształcącego cz. 2” - oprawa miękka - Wydawca: Migra.