Tytuł książki:
Zrozumieć politykę. Główne problemy teorii polityki i współczesnej myśli politycznej
Autor książki:
Roman Backer, Joanna Marszałek-Kawa, Joanna Modrzyńska
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 297 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788373227385 |
ISBN: | 83-7322-738-5 |
Data: | 2001-01-08 |
Cena wydawcy: 34.30 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Niniejsza pozycja jest zbiorem artykułów z zakresu współczesnej myśli politycznej. Teksty ułożone są w cztery działy. W pierwszej części znajdują się artykuły z dziedziny teorii polityki, w drugiej zamieszczone zostały analizy przemian zachodzących we współczesnej myśli politycznej, część trzecia zawiera dwa teksty poświęcone relacjom polityki i religii, a czwarta poddaje dyskusji zastosowanie marketingu politycznego we współczesnych polskich ampaniach wyborczych.
Książka "Zrozumieć politykę. Główne problemy teorii polityki i współczesnej myśli politycznej" - Roman Backer, Joanna Marszałek-Kawa, Joanna Modrzyńska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek.
Spis treści:
I.
TEORIA POLTTYKI
Tadeusz Biernat - Państwo prawa - kategoria polityczna. Aspekty analizy politologicznej i prawnej w kontekście zmłan systemowych,
Marek Żyromski - Trudności z legitymacją systemu społeczno-politycznego jako jedna z konsekwencji procesu globalizacji,
Aleksander W. Lipatow - Historła władzy a historia kultury (Droga rosyjska),
Janusz Zawadzki - Organizacja polityczna jako jedność kultury, struktury i strategii,
Łukasz Wordliczek - Badanie przywództwa politycznego prezydenta USA na przykładzie polityki zagranicznej,
Jacek Sobczak - Dylematy zawodu dziennikarskiego (Dziennikarstwo między politologią a polonistyką),
Iwona Massaka - Muzyka jako przedmiot badań w naukach politycznych,
Selim Chazbijewicz - Polityka wschodnia a politologia. Glossa na marginesie artykułu Włodzimierza Bączkowskiego "O wschodnich problemach Polski",
II.
PRZEKSZTAŁCENIA WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI POLITYCZNEJ
Roman Backer - Nie-tradycyjna typologia myśli politycznej,
Piotr Kimla - Polityka Hobbesa przebrzmiały mit?
Dorota Pietrzyk-Reeves - Republika versus demokracja. Ideały republikariskie we współczesnej myśli politycznej,
Witold Wojdyło - Uwagi o myśli politycznej obozu narodowego 1918-1939,
Grzegorz Radomski - Historyczne źródła koncepcji społeczno-politycznych ruchu narodowego w Polsce okresu transformacji,
Grzegorz Tokarz - Współczesny polski ekstremizm prawicowy wobec przemocy,
Marek Czeruńński - Partie komunistyczne Europy Środkowej i Wschodniej u progu XXI w. Programy i praktyka,
III.
REIACJE MIĘDZY RELIGIĄ A ZJAWISKAMI POLTTYCZNYMI
Rafał Prostak - Konstytucyjne gwarancje wolności religijnej w porządku prawnym USA,
Krzysztof Kowalczyk - Kościół katolicki a kultura polityczna współczesnej Polski,
Marek Bednarz - Wizja Nowego Jutra czyli polityczna religia gnozy,
IV.
PROCESY ROZSZERZENIA FUNKCJII ZAKRESU DZIAŁANIA MARKETINGU POLTTYCZNEGO
Dariusz Skrzypiński - Bariery implementacji reguł marketingu politycznego w Polsce
Artur Piotrowicz - Znaczenie czynnika marketingowego dla konkurowania na rynku politycznym,
Mateusz Nieć - Public Relations - geneza idei (wybrane zagadnienia społeczno-polityczne),
Maria Marczewska-Rytko - Samoobrona - wizerunek marketingowy czy populizm?
Agnieszka Kwiatek - Analiza marketingowa wizerunku przywódcy "Samoobrony",
Sebastian Drobczyński - Zastosowanie marketingu politycznego w wyborach samorządowych w 2002 roku w Poznaniu na przykładzie Obywatelskiego Komitetu Wyborczego Wyborców Wojciecha Szczęsnego Kaczmarka.
TEORIA POLTTYKI
Tadeusz Biernat - Państwo prawa - kategoria polityczna. Aspekty analizy politologicznej i prawnej w kontekście zmłan systemowych,
Marek Żyromski - Trudności z legitymacją systemu społeczno-politycznego jako jedna z konsekwencji procesu globalizacji,
Aleksander W. Lipatow - Historła władzy a historia kultury (Droga rosyjska),
Janusz Zawadzki - Organizacja polityczna jako jedność kultury, struktury i strategii,
Łukasz Wordliczek - Badanie przywództwa politycznego prezydenta USA na przykładzie polityki zagranicznej,
Jacek Sobczak - Dylematy zawodu dziennikarskiego (Dziennikarstwo między politologią a polonistyką),
Iwona Massaka - Muzyka jako przedmiot badań w naukach politycznych,
Selim Chazbijewicz - Polityka wschodnia a politologia. Glossa na marginesie artykułu Włodzimierza Bączkowskiego "O wschodnich problemach Polski",
II.
PRZEKSZTAŁCENIA WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI POLITYCZNEJ
Roman Backer - Nie-tradycyjna typologia myśli politycznej,
Piotr Kimla - Polityka Hobbesa przebrzmiały mit?
Dorota Pietrzyk-Reeves - Republika versus demokracja. Ideały republikariskie we współczesnej myśli politycznej,
Witold Wojdyło - Uwagi o myśli politycznej obozu narodowego 1918-1939,
Grzegorz Radomski - Historyczne źródła koncepcji społeczno-politycznych ruchu narodowego w Polsce okresu transformacji,
Grzegorz Tokarz - Współczesny polski ekstremizm prawicowy wobec przemocy,
Marek Czeruńński - Partie komunistyczne Europy Środkowej i Wschodniej u progu XXI w. Programy i praktyka,
III.
REIACJE MIĘDZY RELIGIĄ A ZJAWISKAMI POLTTYCZNYMI
Rafał Prostak - Konstytucyjne gwarancje wolności religijnej w porządku prawnym USA,
Krzysztof Kowalczyk - Kościół katolicki a kultura polityczna współczesnej Polski,
Marek Bednarz - Wizja Nowego Jutra czyli polityczna religia gnozy,
IV.
PROCESY ROZSZERZENIA FUNKCJII ZAKRESU DZIAŁANIA MARKETINGU POLTTYCZNEGO
Dariusz Skrzypiński - Bariery implementacji reguł marketingu politycznego w Polsce
Artur Piotrowicz - Znaczenie czynnika marketingowego dla konkurowania na rynku politycznym,
Mateusz Nieć - Public Relations - geneza idei (wybrane zagadnienia społeczno-polityczne),
Maria Marczewska-Rytko - Samoobrona - wizerunek marketingowy czy populizm?
Agnieszka Kwiatek - Analiza marketingowa wizerunku przywódcy "Samoobrony",
Sebastian Drobczyński - Zastosowanie marketingu politycznego w wyborach samorządowych w 2002 roku w Poznaniu na przykładzie Obywatelskiego Komitetu Wyborczego Wyborców Wojciecha Szczęsnego Kaczmarka.