pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej

Autor książki:

Jolanta K. Boryszewska

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2008
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373086425
ISBN: 978-83-7308-642-5
Data: 2008-06-23
9.14 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Tematyka książki jest związana z najbardziej aktualnymi pytaniami stawianymi przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie edukacji - Co można zrobić, jakie warunki stworzyć, jakie działania podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów? Pytanie to zostało uzupełnione o szereg pytań szczegółowych: W jakim stopniu poziom intelektualny i poziom rozwoju emocjonalnego sprzyjają odnoszeniu sukcesu szkolnego? Jakie działania mogą podjąć rodzice uczniów? Jakie działania proponowane przez szkołę są najcenniejsze dla rozwoju możliwości ucznia? Jakie działania związane ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym mogą stać się przeszkodą ograniczającą rozwój? Opracowanie to jest oparte na badaniach, które były prowadzone wśród młodzieży licealnej, ich nauczycieli i rodziców. Dzięki temu odpowiedzi na pytania, które stały się asumptem do poszukiwań pochodzą z trzech płaszczyzn - od uczniów, rodziców i nauczycieli. Pozwala to na pełniejszą i bardziej wnikliwą analizę zagadnienia.

Książka "Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej" - Jolanta K. Boryszewska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2008 r. Cena 9.14 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I

Znaczenie sukcesu szkolnego dla jakości funkcjonowania młodzieży licealnej

1. Sukces szkolny – próba zdefiniowania

1.1. Pojęcie sukcesu

1.2. Osiągnięcia szkolne

1.3. Uczeń osiągający sukces: uczeń zdolny – uzdolniony – utalentowany

2. Predyktory sukcesu szkolnego

3. Kierunki zmian systemu edukacyjnego sprzyjające osiąganiu sukcesu szkolnego

Rozdział II

Endogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego

1. Inteligencja jako znaczący predyktor sukcesu szkolnego

2. Modele zdolności – zintegrowana prezentacja znaczenia uwarunkowań endogennych

3. Znaczenie uwarunkowań endogennych dla osiągania sukcesu szkolnego w świetle dotychczasowych badań naukowych

Rozdział III

Egzogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego

1. Rodzinne uwarunkowania sprzyjające odniesieniu sukcesu szkolnego

2. Strategie i style pracy szkoły umożliwiające osiąganie sukcesu szkolnego

3. Czynniki tkwiące w środowisku rówieśniczym

współdecydujące o odnoszeniu sukcesu szkolnego

4. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągania sukcesów w szkole – w świetle dotychczasowych badań

Rozdział IV

Metodologiczne podstawy badań

1. Problemy badawcze

2. Zmienne i wskaźniki

3. Metody i techniki

4. Teren i organizacja badań

5. Charakterystyka środowiska szkoły i grupy badanej

5.1. Prezentacja osiągnięć uczniów i nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży

5.2. Charakterystyka grupy badanej

Rozdział V

Poziom inteligencji poznawczej oraz inteligencji emocjonalnej

osiąganej przez badaną młodzież licealną

1. Poziom inteligencji poznawczej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży

2. Poziom inteligencji emocjonalnej badanej grupy

Rozdział VI

Obraz sukcesu szkolnego w ocenie młodzieży licealnej, rodziców i nauczycieli

1. Sposoby definiowania sukcesu szkolnego przez młodzież licealną



2. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej

uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży

3. Sukces szkolny opisywany w sferze podmiotowej i przedmiotowej

przez nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży

4. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej

prezentowany przez rodziców uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży

Rozdział VII

Znaczenie badanych czynników endogennych dla odnoszenia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną

1. Związek poziomu inteligencji poznawczej z sukcesem szkolnym

2. Związek poziomu inteligencji emocjonalnej z sukcesem szkolnym

Rozdział VIII

Znaczenie czynników egzogennych dla osiągnięcia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną

1. Determinanty sukcesu szkolnego – w ocenie uczniów

2. Rola szkoły w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli

3. Znaczenie funkcjonowania szkoły dla odniesienia sukcesu szkolnego – w ocenie rodziców

4. Determinanty sukcesu szkolnego związane z funkcjonowaniem rodziny – w ocenie rodziców

5. Rola rodziny w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli

Podsumowanie

Postulaty

Bibliografia

Akty prawne

Spis tabel

Spis rysunków