Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 200 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373086425 |
ISBN: | 978-83-7308-642-5 |
Data: | 2008-06-23 |
Opis książki:
Tematyka książki jest związana z najbardziej aktualnymi pytaniami stawianymi przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie edukacji - Co można zrobić, jakie warunki stworzyć, jakie działania podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów? Pytanie to zostało uzupełnione o szereg pytań szczegółowych: W jakim stopniu poziom intelektualny i poziom rozwoju emocjonalnego sprzyjają odnoszeniu sukcesu szkolnego? Jakie działania mogą podjąć rodzice uczniów? Jakie działania proponowane przez szkołę są najcenniejsze dla rozwoju możliwości ucznia? Jakie działania związane ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym mogą stać się przeszkodą ograniczającą rozwój? Opracowanie to jest oparte na badaniach, które były prowadzone wśród młodzieży licealnej, ich nauczycieli i rodziców. Dzięki temu odpowiedzi na pytania, które stały się asumptem do poszukiwań pochodzą z trzech płaszczyzn - od uczniów, rodziców i nauczycieli. Pozwala to na pełniejszą i bardziej wnikliwą analizę zagadnienia.
Książka "Źródła sukcesu szkolnego młodzieży licealnej" - Jolanta K. Boryszewska - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2008 r. Cena 9.14 zł. Zapraszamy na zakupy!
Spis treści:
Rozdział I
Znaczenie sukcesu szkolnego dla jakości funkcjonowania młodzieży licealnej
1. Sukces szkolny – próba zdefiniowania
1.1. Pojęcie sukcesu
1.2. Osiągnięcia szkolne
1.3. Uczeń osiągający sukces: uczeń zdolny – uzdolniony – utalentowany
2. Predyktory sukcesu szkolnego
3. Kierunki zmian systemu edukacyjnego sprzyjające osiąganiu sukcesu szkolnego
Rozdział II
Endogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego
1. Inteligencja jako znaczący predyktor sukcesu szkolnego
2. Modele zdolności – zintegrowana prezentacja znaczenia uwarunkowań endogennych
3. Znaczenie uwarunkowań endogennych dla osiągania sukcesu szkolnego w świetle dotychczasowych badań naukowych
Rozdział III
Egzogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego
1. Rodzinne uwarunkowania sprzyjające odniesieniu sukcesu szkolnego
2. Strategie i style pracy szkoły umożliwiające osiąganie sukcesu szkolnego
3. Czynniki tkwiące w środowisku rówieśniczym
współdecydujące o odnoszeniu sukcesu szkolnego
4. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągania sukcesów w szkole – w świetle dotychczasowych badań
Rozdział IV
Metodologiczne podstawy badań
1. Problemy badawcze
2. Zmienne i wskaźniki
3. Metody i techniki
4. Teren i organizacja badań
5. Charakterystyka środowiska szkoły i grupy badanej
5.1. Prezentacja osiągnięć uczniów i nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
5.2. Charakterystyka grupy badanej
Rozdział V
Poziom inteligencji poznawczej oraz inteligencji emocjonalnej
osiąganej przez badaną młodzież licealną
1. Poziom inteligencji poznawczej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
2. Poziom inteligencji emocjonalnej badanej grupy
Rozdział VI
Obraz sukcesu szkolnego w ocenie młodzieży licealnej, rodziców i nauczycieli
1. Sposoby definiowania sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
2. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej
uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
3. Sukces szkolny opisywany w sferze podmiotowej i przedmiotowej
przez nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
4. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej
prezentowany przez rodziców uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
Rozdział VII
Znaczenie badanych czynników endogennych dla odnoszenia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
1. Związek poziomu inteligencji poznawczej z sukcesem szkolnym
2. Związek poziomu inteligencji emocjonalnej z sukcesem szkolnym
Rozdział VIII
Znaczenie czynników egzogennych dla osiągnięcia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
1. Determinanty sukcesu szkolnego – w ocenie uczniów
2. Rola szkoły w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli
3. Znaczenie funkcjonowania szkoły dla odniesienia sukcesu szkolnego – w ocenie rodziców
4. Determinanty sukcesu szkolnego związane z funkcjonowaniem rodziny – w ocenie rodziców
5. Rola rodziny w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli
Podsumowanie
Postulaty
Bibliografia
Akty prawne
Spis tabel
Spis rysunków