Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli. Seria: Inspiracje edukacyjne
Małgorzata Żytko, Lidia Nowakowska, Dorota Sobierańska, Aleksandra Szyler
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2018 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 156 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788381244107 |
ISBN: | 978-83-8124-410-7 |
Data: | 2018-01-30 |
Opis książki:
Kształcenie nauczycieli jest wyzwaniem dla uczelni wyższych. Przygotowanie kandydatów do tego zawodu wymaga wysokiej jakości oferty edukacyjnej, szczególnych kwalifikacji kadry akademickiej oraz współpracy uczelni z instytucjami edukacyjnymi i nauczycielami praktykami - aby tworzyć warunki do rozwoju kompetencji pedagogicznych, które będą stanowić podstawę do odpowiedzialnej i twórczej pracy.
W publikacji omówiono współczesne problemy związane z przygotowaniem kandydatów na nauczycieli w procesie akademickiego kształcenia - ze szczególnym uwzględnieniem praktyk pedagogicznych i ich znaczenia w budowaniu podstaw tożsamości zawodowej przyszłych nauczycieli.
Autorzy książki zastanawiają się:
- Jakie znaczenie mają doświadczenia praktyczne w procesie rozwoju zawodowego nauczycieli w perspektywie teoretycznej?
- Jak kształtować nauczycielski profesjonalizm?
- Jaką rolę w procesie kształcenia odgrywa nowatorstwo i autonomia zawodowa nauczycieli?
Omawiają także różne modele praktyk studenckich, z prezentacją projektów i doświadczeń Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.
Książka "Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli. Seria: Inspiracje edukacyjne" - Małgorzata Żytko, Lidia Nowakowska, Dorota Sobierańska, Aleksandra Szyler - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 156 stron i została wydana w 2018 r.