Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego
Remigiusz Kozłowski
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 206 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788375256314 |
ISBN: | 978-83-7525-631-4 |
Data: | 2013-06-14 |
Opis książki:
Kluczem spinającym pracę jest nadrzędna idea całościowego wykorzystania doświadczeń różnych państw i metropolii w zakresie organizacji i budowy systemów transportu kolejowego (w tym miejskiego), z uwzględnieniem współistnienia wielu gałęzi tego transportu, budowy tuneli średnicowych, rozwoju węzłów multimodalnych [?]. W ciekawym studium zaprezentowano strukturę transportu miejskiego, uwzględniającą różne rodzaje miejskiego transportu szynowego, w tym: metro, lekką kolej nadziemną, kolej metropolitarną oraz sieć tramwajową.Pogłębienie przedstawionych w pracy cząstkowych analiz pozwala spostrzec, jak rozległe merytorycznie i skomplikowane narzędziowo prace projektowe należy przeprowadzić, by nie popełniając fundamentalnych błędów, zaprojektować globalny system transportu w aglomeracji łódzkiej. Nabiera to tym większej wagi, iż w Unii Europejskiej obserwujemy wzrost znaczenia racjonalnie zorganizowanego i nowoczesnego transportu kolejowego, podczas gdy w Polsce ta faza pozostaje jeszcze opóźniona.
Przedstawiony materiał ma istotne walory faktograficzne, przeglądowe, a po części także analityczne. Zasługuje na opublikowanie zawartych w nim treści szczególnie w kontekście możliwości wykorzystania dobrze rozpoznanych projektów przy opracowywaniu systemu transportowego w aglomeracji łódzkiej.
Książka "Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego" - Remigiusz Kozłowski (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 206 stron i została wydana w 2012 r.