pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Znaczenie fotografii w turystyce

Autor książki:

Marta Lewenstein

Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 102 s.
Wymiar: 135x205 mm
EAN: 9788324226641
ISBN: 978-83-2422-664-1
Data: 2014-12-29
Cena wydawcy: 32.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Trudno wyobrazić sobie współczesnego turystę bez aparatu fotograficznego. Fotografowanie stało się praktyką społeczną, określa zachowania turystów jest wyraźnym wyrazem dominacji obrazu w kulturze popularnej. Warto zastanowić się czym jest akt fotografowania, czy szerzej zjawisko fotografii i jak określa ono charakter współczesnej turystyki. Pytanie to podejmuje w swojej pracy Marta Lewenstein. Autorka skupia uwagę na przejawach turystycznego fotoamatorstwa, jako pewnego rodzaju praktyce społecznej, opisuje swoiste zachowania turystów, ich oddziaływanie na lokalną społeczność. Porusza też zjawisko wykorzystania fotografii komercyjnej do celów marketingowych w turystyce. Praca Znaczenie fotografii w turystyce jest rzetelnym wprowadzeniem do problematyki związków fotografii z turystyką. Moim zdaniem trudno znaleźć podobną na naszym rynku wydawniczym.

Prof. Dr hab. Marek Maciejczak

Książka "Znaczenie fotografii w turystyce" - Marta Lewenstein - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 102 stron i została wydana w 2014 r.

Spis treści:

Wstęp
1. Specyfika medium fotograficznego oraz jego związki z turystyką
1.1 Obraz fotograficzny - dokumentacja, czy kreacja?
1.2 Wspólne znamiona turystyki i fotografii
2. Fotoamatorstwo jako zjawisko powszechne w wyjazdach turystycznych
2.1 Wizerunek fotoamatora w społeczeństwie
2.2 Rola fotografii w doświadczeniu turystycznym
2.3 Zmiany w zachowaniu społeczeństw pod wpływem podejmowania
podróży z aparatem fotograficznym
2.3.1 Wpływ podróży z aparatem fotograficznym na postawy i zachowania
turystów
2.3.2 Performatywność podróży z aparatem fotograficznym
2.3.3 Wpływ podróży z aparatem fotograficznym na lokalną społeczność
3. Fotografia komercyjna jako medium wykorzystywane w marketingu
branży turystycznej
4. Badania empiryczne przeprowadzone w ramach metodologii ilościowej
4.1 Wprowadzenie
4.2 Analiza badań kwestionariuszowych
4.3 Analiza interpretacji materiału wizualnego
5. Podsumowanie i wnioski
Bibliografia