Znaczenie edukacyjne projektu Jestem fair opartego na idei neoolimpizmu
Jolanta E. Kowalska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 294 s. |
EAN: | 9788381428101 |
ISBN: | 978-83-8142-810-1 |
Data: | 2020-05-15 |
Opis książki:
Oddając do rąk Czytelnika publikację Znaczenie edukacyjne projektu "Jestem fair" opartego na idei neoolimpizmu, wyrażam nadzieję, że jej lektura wyzwoli chęć poszukiwania nowych metod kształtujących wszechstronni e osobowość młodego człowieka, które można wykorzystać w pracy pedagogicznej w różnych środowiskach wychowawczych.
W monografii, poza opisem pewnego wycinka rzeczywistości społecznej, jakim było wprowadzenie do szkól przed EURO 2012 projektu edukacyjnego Jestem fair, podjęto próbę - na podstawie przedstawionych wyników badań - odniesienia się do oczekiwań pedagogicznych i wskazania na skuteczność podjętych działań. Zawarte w książce wnioski i wskazówki mogą przyczynić się nie tylko do usprawnienia sposobu pracy na specyficznym obszarze oddziaływań wychowawczych, jakim jest praca z młodzieżą (szczególnie w okresie dorastania), ale także można je wykorzystać jako sugestie przy projektowaniu programów edukacyjnych przez różne podmioty (w tym nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów sportowych). Aby jednakże zmiany te były skuteczne, więcej uwagi należy poświęcić wartościom o charakterze uniwersalnym, które są zrozumiale i cenione przez młodzież z różnych środowisk (w tym przez kibiców). Takimi mogą się stać wartości wyniesione ze sportu, z główną zasadą olimpizmu - fair play.
Książka "Znaczenie edukacyjne projektu Jestem fair opartego na idei neoolimpizmu" - Jolanta E. Kowalska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Książka posiada 294 stron i została wydana w 2020 r.