Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 335 s. |
Wymiar: | 140x200 mm |
EAN: | 9788324209385 |
ISBN: | 978-83-2420-938-5 |
Data: | 2008-11-07 |
Opis książki:
Media nie istnieją bez odbiorcy i łączą się silnie z jego życiem. Dają mu poczucie nowości zmieniając się szybko w ciągu jego uświadamianej współczesności. Starszymz nas zapisały się w pamięci jako prasa drukowana i ją nauczyliśmy się utożsamiać z mediami. Tymczasem pojawiły się i pojawiają coraz nowsze i inne: radio, telewizja, różne ich odmiany i warianty, internet. Wkrótce okazuje się, że są to nadal te same media, pełniące bardzo podobne funkcje. Bo one zmieniają się, ale nie znikają. Ich żywotność pozwala im mocno wkroczyć w środowisko czytelnika, słuchacza, widza, lecz po pewnym czasie ich urok słabnie, a samo życie wskazuje mediom ich właściwe miejsce, udomawia je.
Autor bada media od prawie pół wieku, a to od pewnego majowego dnia 1959 roku, kiedy został jednym z pierwszych pracowników Ośrodka Badań Prasoznawczych w Krakowie. Zebrane w tomie prace pochodzą z różnych lat i nigdzie nie ukazały się w formie książkowej. Ukazują media trzech światów: realnego socjalizmu, stosunków międzynarodowych i lat globalizacji. Mimo odmiennych czasów, miejsc i form są to te same media.
Książka "Zmieniający się świat mediów" - Jerzy Mikułowski-Pomorski - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 335 stron i została wydana w 2008 r.