Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego nr 4/2012
Irena Polańska, Jerzy Freundlich
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 156 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323333722 |
ISBN: | 978-83-233-3372-2 |
Data: | 2013-01-03 |
Opis książki:
Artykuły zamieszczane w Zeszytach Glottodydaktycznych Jagiellońskiego Centrum Językowego jest owocem doświadczeń lektorów JCJ w nauczaniu języków obcych i próbą podzielenia się praktycznymi sposobami uczynienia zajęć językowych bardziej interesującymi i efektywnymi.
Zeszyt 4 zawiera artykuły będące plonem zorganizowanej przez Jagiellońskie Centrum Językowe konferencji zatytułowanej „Z uniwersytetu do pracy”, poświęconej zagadnieniom związanym z oczekiwaniami zarówno absolwentów wyższych uczelni jak też ich przyszłych pracodawców w zakresie kompetencji językowych.
Autorzy mają nadzieję, że będą one pomocne w praktycznym rozwiązywaniu konkretnych problemów glottodydaktycznych.
Książka "Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego nr 4/2012" - Irena Polańska, Jerzy Freundlich (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 156 stron i została wydana w 2012 r.
Spis treści:
Od redakcji 7
I. Metodyka i dydaktyka nauczania języka specjalistycznego
Monika Sobejko, English for Research Paper Writing. Some practical aspects of teaching writing to doctoral students 11
Ewa Pałka, Psychologia dla pedagogów - konwersatorium w języku angielskim 19
Ewa Elżbieta Nowakowska, Polisemia, homonimia a „elementy humanistyczne” - nauczanie leksyki na kursach ESP dla inżynierów odlewnictwa 29
Dorota Klimek, English for Chemistry: film bank - czyli o roli studentów w tworzeniu multimedialnych materiałów do nauczania języka specjalistycznego 39
Ilona Wojewódzka-Olszówka, Propozycja praktycznych rozwiązań w nauczaniu ESP studentów Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej w kontekście rynku pracy 51
Iwona Kuźmińska, Wykorzystanie modelu agregowanego w nauczaniu języka specjalistycznego na przykładzie lektoratu języka angielskiego dla studentów informatyki Politechniki Krakowskiej 61
Małgorzata Grabania-Mukerji, Metoda WebQuestu w nauczaniu języków obcych 69
Marlena Nowak, Rola egzaminów English for Business Londyńskiej Izby Handlu i Przemysłu w kształtowaniu kompetencji pisania korespondencji handlowej 79
Lidia Zielińska, Rola platformy e-learningowej w przygotowaniu studentów do standaryzowanych egzaminów z języka angielskiego w biznesie 89
II. Nauczanie języka specjalistycznego a potrzeby rynku pracy
Dorota Zawadzka, Anna Piwowarczyk, Rola LdL w nauczaniu LSP jako kompetencji kluczowej a konkurencyjność absolwentów wyższych uczelni na rynku pracy 105
Aleksandra Kluczewska, The value of ESP for lawyers against the employment policy of the EU 117
III. Język specjalistyczny, media elektroniczne i wielokulturowość jako wyzwania dla nauczycieli
Anna Hardek, Przygotowanie kursu ESP dla wykładowców uczelni technicznej 125
Anna Krukiewicz-Gacek, Dorota Skrynicka-Knapczyk, Multimedialne Centrum Językowe SJO AGH - pomoc dla studentów i wyzwanie dla nauczycieli 137
Dominika Stopa, The language of disability 145