pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego nr 4/2012

Autor książki:

Irena Polańska, Jerzy Freundlich

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 156 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788323333722
ISBN: 978-83-233-3372-2
Data: 2013-01-03
Cena wydawcy: 37.80 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Artykuły zamieszczane w Zeszytach Glottodydaktycznych Jagiellońskiego Centrum Językowego jest owocem doświadczeń lektorów JCJ w nauczaniu języków obcych i próbą podzielenia się praktycznymi sposobami uczynienia zajęć językowych bardziej interesującymi i efektywnymi.

Zeszyt 4 zawiera artykuły będące plonem zorganizowanej przez Jagiellońskie Centrum Językowe konferencji zatytułowanej „Z uniwersytetu do pracy”, poświęconej zagadnieniom związanym z oczekiwaniami zarówno absolwentów wyższych uczelni jak też ich przyszłych pracodawców w zakresie kompetencji językowych.

Autorzy mają nadzieję, że będą one pomocne w praktycznym rozwiązywaniu konkretnych problemów glottodydaktycznych.

Książka "Zeszyty Glottodydaktyczne Jagiellońskiego Centrum Językowego nr 4/2012" - Irena Polańska, Jerzy Freundlich (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 156 stron i została wydana w 2012 r.

Spis treści:

Od redakcji 7

I. Metodyka i dydaktyka nauczania języka specjalistycznego
Monika Sobejko, English for Research Paper Writing. Some practical aspects of teaching writing to doctoral students 11
Ewa Pałka, Psychologia dla pedagogów - konwersatorium w języku angielskim 19
Ewa Elżbieta Nowakowska, Polisemia, homonimia a „elementy humanistyczne” - nauczanie leksyki na kursach ESP dla inżynierów odlewnictwa 29
Dorota Klimek, English for Chemistry: film bank - czyli o roli studentów w tworzeniu multimedialnych materiałów do nauczania języka specjalistycznego 39
Ilona Wojewódzka-Olszówka, Propozycja praktycznych rozwiązań w nauczaniu ESP studentów Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej w kontekście rynku pracy 51
Iwona Kuźmińska, Wykorzystanie modelu agregowanego w nauczaniu języka specjalistycznego na przykładzie lektoratu języka angielskiego dla studentów informatyki Politechniki Krakowskiej 61
Małgorzata Grabania-Mukerji, Metoda WebQuestu w nauczaniu języków obcych 69
Marlena Nowak, Rola egzaminów English for Business Londyńskiej Izby Handlu i Przemysłu w kształtowaniu kompetencji pisania korespondencji handlowej 79
Lidia Zielińska, Rola platformy e-learningowej w przygotowaniu studentów do standaryzowanych egzaminów z języka angielskiego w biznesie 89

II. Nauczanie języka specjalistycznego a potrzeby rynku pracy
Dorota Zawadzka, Anna Piwowarczyk, Rola LdL w nauczaniu LSP jako kompetencji kluczowej a konkurencyjność absolwentów wyższych uczelni na rynku pracy 105
Aleksandra Kluczewska, The value of ESP for lawyers against the employment policy of the EU 117

III. Język specjalistyczny, media elektroniczne i wielokulturowość jako wyzwania dla nauczycieli
Anna Hardek, Przygotowanie kursu ESP dla wykładowców uczelni technicznej 125
Anna Krukiewicz-Gacek, Dorota Skrynicka-Knapczyk, Multimedialne Centrum Językowe SJO AGH - pomoc dla studentów i wyzwanie dla nauczycieli 137
Dominika Stopa, The language of disability 145