Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | C H Beck |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 222 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788325569242 |
ISBN: | 978-83-2556-924-2 |
Data: | 2016-07-20 |
Opis książki:
Globalizacja, wirtualizacja i sieciowość rzeczywistości gospodarczej powodują konieczność zawierzenia intencjom i rezultatom działań partnerów biznesowych wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Tendencje te generują zwiększenie zapotrzebowania na zaufanie w tych relacjach. Zaufanie jest między innymi niezbędnym warunkiem dla tworzenia i wprowadzania innowacji organizacyjnych.
W związku z tym niniejsze opracowanie koncentruje się na:
- zagadnieniach związanych z badaniem i pomiarem zaufania,
- rodzajach i wymiarach zaufania organizacyjnego,
- determinantach innowacyjności oraz kulturze i klimacie innowacyjnym,
- przywództwie wspierającym innowacyjność,
- wpływie poszczególnych rodzajów zaufania (horyzontalnego, wertykalnego i instytucjonalnego) na innowacyjność organizacji,
- identyfikacji barier innowacyjności,
- sformułowaniu wskazówek i zaleceń służących budowaniu zaufania i zarządzaniu nim.
Książka dotyczy ważnego obszaru innowacyjności w polskiej gospodarce, który należy do newralgicznych dziedzin warunkujących rozwój naszego kraju w najbliższych latach oraz roli zaufania w organizacjach nastawionych na innowacyjność. Jest to ważny problem w mojej ocenie, gdyż tworzenie i wdrażanie innowacji rodzi wiele trudności i oporów społecznych, a więc bez określonego poziomu zaufania do menedżerów oraz inicjatorów i promotorów innowacji trudno mówić o skutecznym ich wprowadzaniu.(...)
Dobór obszaru badań i tematu opracowania oceniam więc wysoko. Uważam, że studia nad taką problematyką są potrzebne i posiadają nowatorski charakter na gruncie nauki i praktyki zarządzania. (...) opublikowanie [książki] zapewni transfer nowoczesnej wiedzy z zakresu omawianych zagadnień do polskich środowisk biznesowych oraz akademickich.
(...) Sądzę, że książka ta może być przydatna dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerskich i administracyjnych, a także studiujących takie dziedziny, jak: socjologia, psychologia czy politologia. Jej odbiorcami mogą być również uczestnicy studiów podyplomowych, szkoleń czy działań coachingowych z zakresu problematyki kadrowej oraz osoby ze świata szeroko rozumianego biznesu.
Prof. dr hab. Stefan Lachiewicz
Katedra Zarządzania
Politechniki Łódzkiej
Książka "Zaufanie w organizacji innowacyjnej" - Katarzyna Krot, Dagmara Lewicka - oprawa miękka - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 222 stron i została wydana w 2016 r.