Zastosowanie marketingu na rynku usług medycyna - ratownictwo - turystyka
Sławomir Kowalski, Agata Krukowska-Miler
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK |
Rok wyd.: | 2012 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 187 s. |
Wymiar: | 150x220 mm |
EAN: | 9788371647161 |
ISBN: | 978-83-7164-716-1 |
Data: | 2012-03-22 |
Opis książki:
Książka ta jest teoretycznym kompendium wiedzy na temat trzech obszarów rynku usług: usług medycznych, ratownictwa medycznego i turystyki. Wybór tych obszarów podyktowany został potrzebą zebrania dotyczącej ich wiedzy w jednej publikacji oraz określenia ich wspólnych elementów.W rozdziale pierwszym opisano pojęcia związane z marketingiem oraz jego znaczenie na rynku usługowym. Przedstawiono zarys koncepcji marketingowej, a także zaprezentowano, jakie główne narzędzia marketingowe stosowane są w przypadku usług.
Rozdział drugi to opis etapów zarządzania marketingowego stosowanego w firmach usługowych od fazy analizy do fazy kontrolnej. Jeden z jego podrozdziałów dotyczy procesu wdrażania strategii przedsiębiorstwa usługowego.
Kolejny rozdział stanowi próbę syntetycznego ukazania charakteru marketingu w usługach medycznych poprzez pryzmat zmian strukturalnych w służbie zdrowia oraz ewolucję usług medycznych na przestrzeni ostatnich lat. Opisano tu między innymi uwarunkowania wpływające na stosowanie narzędzi marketingowych w tej sferze działalności.
W czwartym rozdziale omówiono istotę stosowania marketingu w nadzwyczaj trudnej i specjalistycznej sferze, jaką jest ratownictwo medyczne. Główny nacisk położono na kwestie związane z niekomercyjnym charakterem działań marketingowych, a także na rolę mediów w kształtowaniu marketingu tego obszaru usług.
Piąty, ostatni rozdział pozwala zapoznać się ze specyfiką marketingu turystycznego. Przedstawiono tu narzędzia marketingowe, które wykorzystuje się przy sprzedaży usług turystycznych, w tym między innymi produkt turystyczny, specyfikę cen w usługach turystycznych oraz dystrybucję i promocję.
Celem publikacji jako całości jest pokazanie zróżnicowania stosowania działań marketingowych w zależności od wybranego obszaru usług. Założeniem autorów było syntetyczne zgromadzenie informacji na temat takich działań i określenie stopnia zróżnicowania badanych obszarów pod kątem marketingowym. Książka, bazująca na wielu źródłach, daje przekrój wiedzy związanej z funkcjonowaniem wybranych obszarów rynku usługowego w Polsce i może stanowić pomoc w ich dokładniejszym poznaniu.
Książka "Zastosowanie marketingu na rynku usług medycyna - ratownictwo - turystyka" - Sławomir Kowalski, Agata Krukowska-Miler - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK. Książka posiada 187 stron i została wydana w 2012 r.