pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zastosowanie marketingu na rynku usług medycyna - ratownictwo - turystyka

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK
Rok wyd.: 2012
Oprawa: miękka
Ilość stron: 187 s.
Wymiar: 150x220 mm
EAN: 9788371647161
ISBN: 978-83-7164-716-1
Data: 2012-03-22
Cena wydawcy: 27.62 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka ta jest teoretycznym kompendium wiedzy na temat trzech obszarów rynku usług: usług medycznych, ratownictwa medycznego i turystyki. Wybór tych obszarów podyktowany został potrzebą zebrania dotyczącej ich wiedzy w jednej publikacji oraz określenia ich wspólnych elementów.

W rozdziale pierwszym opisano pojęcia związane z marketingiem oraz jego znaczenie na rynku usługowym. Przedstawiono zarys koncepcji marketingowej, a także zaprezentowano, jakie główne narzędzia marketingowe stosowane są w przypadku usług.

Rozdział drugi to opis etapów zarządzania marketingowego stosowanego w firmach usługowych od fazy analizy do fazy kontrolnej. Jeden z jego podrozdziałów dotyczy procesu wdrażania strategii przedsiębiorstwa usługowego.

Kolejny rozdział stanowi próbę syntetycznego ukazania charakteru marketingu w usługach medycznych poprzez pryzmat zmian strukturalnych w służbie zdrowia oraz ewolucję usług medycznych na przestrzeni ostatnich lat. Opisano tu między innymi uwarunkowania wpływające na stosowanie narzędzi marketingowych w tej sferze działalności.

W czwartym rozdziale omówiono istotę stosowania marketingu w nadzwyczaj trudnej i specjalistycznej sferze, jaką jest ratownictwo medyczne. Główny nacisk położono na kwestie związane z niekomercyjnym charakterem działań marketingowych, a także na rolę mediów w kształtowaniu marketingu tego obszaru usług.

Piąty, ostatni rozdział pozwala zapoznać się ze specyfiką marketingu turystycznego. Przedstawiono tu narzędzia marketingowe, które wykorzystuje się przy sprzedaży usług turystycznych, w tym między innymi produkt turystyczny, specyfikę cen w usługach turystycznych oraz dystrybucję i promocję.

Celem publikacji jako całości jest pokazanie zróżnicowania stosowania działań marketingowych w zależności od wybranego obszaru usług. Założeniem autorów było syntetyczne zgromadzenie informacji na temat takich działań i określenie stopnia zróżnicowania badanych obszarów pod kątem marketingowym. Książka, bazująca na wielu źródłach, daje przekrój wiedzy związanej z funkcjonowaniem wybranych obszarów rynku usługowego w Polsce i może stanowić pomoc w ich dokładniejszym poznaniu.

Książka "Zastosowanie marketingu na rynku usług medycyna - ratownictwo - turystyka" - Sławomir Kowalski, Agata Krukowska-Miler - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK. Książka posiada 187 stron i została wydana w 2012 r.