Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2025 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 252 s. |
EAN: | 9788383902326 |
ISBN: | 978-83-8390-232-6 |
Data: | 2025-02-03 |
Opis książki:
W publikacji autor wyjaśnia, jak legalnie korzystać z fotografii i wizerunku, by nie narazić się na odpowiedzialność cywilną lub karną.
Z opracowania dowiesz się:
? jak prawidłowo odebrać zgodę na wykorzystanie zdjęcia i wizerunku,
? kiedy fotografia i wizerunek nie są chronione prawem autorskim,
? czy można wykorzystać fotografię będącą dziełem osieroconym,
? kiedy nie jest potrzebna zgoda na rozpowszechnienie wizerunku,
? czym jest ?kradzież? wizerunku za pomocą sztucznej inteligencji.
Ważnym uzupełnieniem publikacji są wzory pism, które czytelnik może wykorzystać we własnej działalności, w tym wzór umowy o stworzenie fotografii oraz umowy o zamieszczenie zdjęcia w internecie (na przykładzie portalu internetowego zamieszczającego fotografie).
Książka jest przeznaczona dla osób korzystających z fotografii i wizerunku w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, agencji reklamowych, dziennikarzy, organizatorów imprez kulturalnych, fotografów. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych.
Książka "Zasady rozpowszechniania fotografii i wizerunku" - Piotr Ślęzak - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2025 r.