pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zasady rozpowszechniania fotografii i wizerunku

Autor książki:

Piotr Ślęzak

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2025
Oprawa: miękka
Ilość stron: 252 s.
EAN: 9788383902326
ISBN: 978-83-8390-232-6
Data:2025-02-03
Cena wydawcy: 189.00 zł zapowiedź

Opis książki:

W publikacji autor wyjaśnia, jak legalnie korzystać z fotografii i wizerunku, by nie narazić się na odpowiedzialność cywilną lub karną.

Z opracowania dowiesz się:
? jak prawidłowo odebrać zgodę na wykorzystanie zdjęcia i wizerunku,
? kiedy fotografia i wizerunek nie są chronione prawem autorskim,
? czy można wykorzystać fotografię będącą dziełem osieroconym,
? kiedy nie jest potrzebna zgoda na rozpowszechnienie wizerunku,
? czym jest ?kradzież? wizerunku za pomocą sztucznej inteligencji.

Ważnym uzupełnieniem publikacji są wzory pism, które czytelnik może wykorzystać we własnej działalności, w tym wzór umowy o stworzenie fotografii oraz umowy o zamieszczenie zdjęcia w internecie (na przykładzie portalu internetowego zamieszczającego fotografie).

Książka jest przeznaczona dla osób korzystających z fotografii i wizerunku w działalności gospodarczej i zawodowej, a zwłaszcza dla pracowników wydawnictw, agencji reklamowych, dziennikarzy, organizatorów imprez kulturalnych, fotografów. Zainteresuje również adwokatów i radców prawnych zajmujących się tą dziedziną. Jako pomoc dydaktyczna może służyć także studentom prawa oraz kierunków artystycznych.

Książka "Zasady rozpowszechniania fotografii i wizerunku" - Piotr Ślęzak - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 252 stron i została wydana w 2025 r.