Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | AFM |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 256 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788375710380 |
ISBN: | 978-83-2004-549-9 |
Data: | 2014-07-24 |
pozycja niedostępna
×
Opis książki:
Bohaterkami tej książki są dwa łacińskie słowa: communitas i societas - one stanowią jej ramy konceptualne i w nich zakodowana jest jej zawartość. Inne istotne pytanie związane z pierwszym, to na ile communitas oparta na relacjach wzajemnościowych i postawach prospołecznych - kulturze i ekonomii daru - się obroniła, czy też została tak dalece skolonizowana przez societas, że sama stała się ofiarą i przestała dostarczać drugiej zasobów niezbędnych dla jej przetrwania. I czy nie to właśnie stało się głównym źródłem kryzysu, bo jakkolwiek na samej, nawet posttradycyjnej, communitas nie można budować nowoczesnego rozwoju - nigdzie się to nie udało - to bez niej nie poradzi sobie sama struktura nowoczesna, czy późnonowoczesna.prof. dr hab. Kazimierz Krzysztofek
Książka "Zasada wzajemności w społeczeństwie informacyjnym" - Joanna Bierówka - oprawa miękka - Wydawnictwo AFM. Książka posiada 256 stron i została wydana w 2009 r.