Tytuł książki:
Zarys historii muzyki. Komentarz do treści i metod pracy
Autor książki:
Krystyna Fangorowa
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 84 s. |
Wymiar: | 145x210 mm |
EAN: | 9788373080287 |
ISBN: | 83-7308-028-7 |
Data: | 2007-07-11 |
Cena wydawcy: 8.64 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Komentarz przeznaczony jest dla nauczycieli, którzy znajdą w nim merytoryczne i techniczne objaśnienia "Zarysu historii muzyki”. Głównym założeniem Komentarza jest przybliżenie zadań dydaktycznych i metodycznych do praktyki szkolnej. Pierwsza cześć książki poddaje analizie i syntezie treść dydaktyczną Zarysu, druga zaś wprowadza treści metodyczne wspomagające nauczyciela w przekazywaniu materiału nauczania i aktywizowaniu uczniów do udziału w pracach lekcyjnych.
Książka "Zarys historii muzyki. Komentarz do treści i metod pracy" - Krystyna Fangorowa - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Wstęp
O Zarysie historii muzyki
Treści dydaktyczne Zarysu
Uwagi o materiale podstawowym
Przegląd chronologiczny układu materiału podstawowego
Odstępstwa od reguł
Uwagi o materiale pomocniczym
Dyscypliny muzyczne
O funkcji przedmiotów muzycznych
O stylach w muzyce
Dyscypliny pozamuzyczne
O integracji sztuk
O integracji sztuk od strony metodycznej
Dygresje autorskie
Dyscypliny paramuzyczne
O naukach ścisłych, elektronicznych i technicznych
Zagadnienia humanistyczne
Grupy zagadnieniowe
Etymologia
Dla przypomnienia
Na marginesie
Część metodyczna
Treści metodyczne Zarysu
Co przekazać na lekcji
Materiał pochodzący od nauczyciela
Materiał pochodzący od uczniów
Jak przeprowadzić lekcję
Metoda podająca
Metoda poszukująca – heurystyczna
Metody poboczne dla nauczycieli
Metody adaptowane przez uczniów
Podsumowanie
Merytoryczna i techniczna organizacja lekcji
Merytoryczna organizacja lekcji
Techniczna organizacja lekcji
Epilog
Inicjatorzy i inspiratorzy metody „poszukującej” po II wojnie światowej
Przykłady lekcji o „integracji sztuk”
O Zarysie historii muzyki
Treści dydaktyczne Zarysu
Uwagi o materiale podstawowym
Przegląd chronologiczny układu materiału podstawowego
Odstępstwa od reguł
Uwagi o materiale pomocniczym
Dyscypliny muzyczne
O funkcji przedmiotów muzycznych
O stylach w muzyce
Dyscypliny pozamuzyczne
O integracji sztuk
O integracji sztuk od strony metodycznej
Dygresje autorskie
Dyscypliny paramuzyczne
O naukach ścisłych, elektronicznych i technicznych
Zagadnienia humanistyczne
Grupy zagadnieniowe
Etymologia
Dla przypomnienia
Na marginesie
Część metodyczna
Treści metodyczne Zarysu
Co przekazać na lekcji
Materiał pochodzący od nauczyciela
Materiał pochodzący od uczniów
Jak przeprowadzić lekcję
Metoda podająca
Metoda poszukująca – heurystyczna
Metody poboczne dla nauczycieli
Metody adaptowane przez uczniów
Podsumowanie
Merytoryczna i techniczna organizacja lekcji
Merytoryczna organizacja lekcji
Techniczna organizacja lekcji
Epilog
Inicjatorzy i inspiratorzy metody „poszukującej” po II wojnie światowej
Przykłady lekcji o „integracji sztuk”