Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2000 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 140 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788388030901 |
ISBN: | 978-83-8803-090-1 |
Data: | 2007-06-28 |
Cena wydawcy: 12.28 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Książka ta stanowi pierwsze po II wojnie światowej opracowanie dydaktyki filozofii uwzględniając współczesne badania z dydaktyki. Zawarto w niej przedmiot i metody badań dydaktyki filozofii, propozycję uwzględnienia w dydaktyce filozofii kształcenia wielostronnego, omówienie dialogu i pracy z tekstem - metod najczęściej wykorzystywanych na zajęciach z filozofii w szkole średniej.
Książka "Zarys dydaktyki filozofii" - Krzysztof Śleziński - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 140 stron i została wydana w 2000 r.
Spis treści:
Wstęp
1. Dydaktyka filozofii jako dyscyplina naukowa
1.1. Przedmiot dydaktyka filozofii
1.2. Metody badań dydaktyki filozofii
1.3. Funkcje dydaktyki filozofii
1. Kształcenie wielostronne na zajęciach z filozofii
1.1. Zasadność stosowania kształcenia wielostronnego
1.2. Wzmaganie aktywności ucznia na zajęciach z filozofii
1.3. Cele nauczania filozofii
1.3.1. Cele ogólne
1.3.2. Operacjonalizacja celów ogólnych
1.4. Organizacja kształcenia wielostronnego
1.5. Główne zasady nauczania na zajęciach z filozofii
1.6. Toki i metody w nauczaniu filozofii
1.6.1. Tok podający
1.6.2. Tok problemowy
1.6.3. Tok eksponujący
1.6.4. Tok praktyczny
1.6.5. Tok mieszany
1.7. Kontrola i ocena pracy ucznia na zajęciach z filozofii
1.7.1. Kontrola i ocena bieżąca
1.7.2. Pomiar dydaktyczny
1.8. Z doświadczeń nauczyciela filozofii
3.Filozoficzne uwarunkowania metody dialogu i interpretacji tekstu
3.1. Dialog edukacyjny na zajęciach z filozofii
3.1.1. Od monologu do dialogu dydaktycznego
3.1.2. Pytania i ich znaczenie w procesie dydaktycznym
3.1.3. Dyskusja jako metoda dialogu
3.2. Hermeneutyka tekstu filozoficznego
3.2.1. Językowa wykładnia świata 3.2.2. Wybrane koncepcje rozumienia tekstu
3.2.3. Przykłady zastosowania metody hermeneutycznej w filozofii
Bibliografia
Pozycja adresowana do wykładowców i studentów oraz nauczycieli szkół średnich oraz gimnazjów.
1. Dydaktyka filozofii jako dyscyplina naukowa
1.1. Przedmiot dydaktyka filozofii
1.2. Metody badań dydaktyki filozofii
1.3. Funkcje dydaktyki filozofii
1. Kształcenie wielostronne na zajęciach z filozofii
1.1. Zasadność stosowania kształcenia wielostronnego
1.2. Wzmaganie aktywności ucznia na zajęciach z filozofii
1.3. Cele nauczania filozofii
1.3.1. Cele ogólne
1.3.2. Operacjonalizacja celów ogólnych
1.4. Organizacja kształcenia wielostronnego
1.5. Główne zasady nauczania na zajęciach z filozofii
1.6. Toki i metody w nauczaniu filozofii
1.6.1. Tok podający
1.6.2. Tok problemowy
1.6.3. Tok eksponujący
1.6.4. Tok praktyczny
1.6.5. Tok mieszany
1.7. Kontrola i ocena pracy ucznia na zajęciach z filozofii
1.7.1. Kontrola i ocena bieżąca
1.7.2. Pomiar dydaktyczny
1.8. Z doświadczeń nauczyciela filozofii
3.Filozoficzne uwarunkowania metody dialogu i interpretacji tekstu
3.1. Dialog edukacyjny na zajęciach z filozofii
3.1.1. Od monologu do dialogu dydaktycznego
3.1.2. Pytania i ich znaczenie w procesie dydaktycznym
3.1.3. Dyskusja jako metoda dialogu
3.2. Hermeneutyka tekstu filozoficznego
3.2.1. Językowa wykładnia świata 3.2.2. Wybrane koncepcje rozumienia tekstu
3.2.3. Przykłady zastosowania metody hermeneutycznej w filozofii
Bibliografia
Pozycja adresowana do wykładowców i studentów oraz nauczycieli szkół średnich oraz gimnazjów.