pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zarys dydaktyki filozofii

Autor książki:

Krzysztof Śleziński

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2000
Oprawa: miękka
Ilość stron: 140 s.
Wymiar: 165x240 mm
EAN: 9788388030901
ISBN: 978-83-8803-090-1
Data: 2007-06-28
Cena wydawcy: 12.28 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka ta stanowi pierwsze po II wojnie światowej opracowanie dydaktyki filozofii uwzględniając współczesne badania z dydaktyki. Zawarto w niej przedmiot i metody badań dydaktyki filozofii, propozycję uwzględnienia w dydaktyce filozofii kształcenia wielostronnego, omówienie dialogu i pracy z tekstem - metod najczęściej wykorzystywanych na zajęciach z filozofii w szkole średniej.

Książka "Zarys dydaktyki filozofii" - Krzysztof Śleziński - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 140 stron i została wydana w 2000 r.

Spis treści:

Wstęp
1. Dydaktyka filozofii jako dyscyplina naukowa
1.1. Przedmiot dydaktyka filozofii
1.2. Metody badań dydaktyki filozofii
1.3. Funkcje dydaktyki filozofii

1. Kształcenie wielostronne na zajęciach z filozofii
1.1. Zasadność stosowania kształcenia wielostronnego
1.2. Wzmaganie aktywności ucznia na zajęciach z filozofii
1.3. Cele nauczania filozofii
1.3.1. Cele ogólne
1.3.2. Operacjonalizacja celów ogólnych
1.4. Organizacja kształcenia wielostronnego
1.5. Główne zasady nauczania na zajęciach z filozofii
1.6. Toki i metody w nauczaniu filozofii
1.6.1. Tok podający
1.6.2. Tok problemowy
1.6.3. Tok eksponujący
1.6.4. Tok praktyczny
1.6.5. Tok mieszany
1.7. Kontrola i ocena pracy ucznia na zajęciach z filozofii
1.7.1. Kontrola i ocena bieżąca
1.7.2. Pomiar dydaktyczny
1.8. Z doświadczeń nauczyciela filozofii

3.Filozoficzne uwarunkowania metody dialogu i interpretacji tekstu
3.1. Dialog edukacyjny na zajęciach z filozofii
3.1.1. Od monologu do dialogu dydaktycznego
3.1.2. Pytania i ich znaczenie w procesie dydaktycznym
3.1.3. Dyskusja jako metoda dialogu
3.2. Hermeneutyka tekstu filozoficznego
3.2.1. Językowa wykładnia świata 3.2.2. Wybrane koncepcje rozumienia tekstu
3.2.3. Przykłady zastosowania metody hermeneutycznej w filozofii

Bibliografia
Pozycja adresowana do wykładowców i studentów oraz nauczycieli szkół średnich oraz gimnazjów.