pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Zamiast edukacji. Warunki do uczenia się przez działanie

Autor książki:

John Holt

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 300 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373089068
ISBN: 978-83-7308-906-8
Data: 2007-11-28
42.75 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis książki:

Autorem książki "Zamiast edukacji” jest John Holt, jeden z najbardziej reprezentatywnych dla ruchu domowej edukacji i radykalnej krytyki szkoły powszechnej przedstawicieli amerykańskiej humanistyki. Książkę tę wydał po raz pierwszy w połowie lat siedemdziesiątych minionego stulecia i wpisała się ona w znaczący sposób w dziedzictwo praktyki i myśli pedagogicznej.
Jest to niezwykle ujmujący przewodnik po krainie dziecięcego świata, w której uczenie się jest procesem naturalnym, sprawiającym wielką radość, pozwalającym na czerpanie z niego przyjemności. Holt nie pisał tej książki po to, by nauczyciele szkolnictwa powszechnego znaleźli w niej inspiracje do innowacji, czy reform, gdyż w nie absolutnie nie wierzył. Nie chodziło mu o usprawnienie systemu edukacji, ale o całkowite pozbycie się go.
Dzięki lekturze tej książki łatwiej będzie zrozumieć Czytelnikowi, czym różni się edukacja domowa od tej, jaka ma miejsce w Summerhill – jednej z najbardziej autorytarnych szkół alternatywnych na świecie. Holt przestrzega nauczycieli kochających swój zawód przed traceniem energii na zmianę tego, czego się zmienić nie da, czyli szkoły publicznej. Sugeruje podjęcie wysiłku na rzecz stworzenia własnej, wolnej szkoły, która przyniosłaby radość uczenia się wszystkim uczniom i nauczycielom.
Niektóre elementy podejścia Holta zostały przejęte do współczesnej edukacji instytucjonalnej, formalnej, a nawet klasycznej, jako swoistego rodzaju innowacje wspierające jakość tego procesu, np. zawieranie kontraktu z uczniami czy udzielnie informacji zwrotnej. Jeśli sięgniemy po tę książkę z własnej, nieprzymuszonej ciekawości, to proces ten zaistnieje w sposób naturalny, mimowolny, uświadamiając nam prawdę o nas samych, o naszych zasobach i o edukacji, która jest cząstką naszego życia
Książka Holta jest dowodem na to, że uczenie się może być jak udział w koncercie ulubionego artysty. Po przeczytaniu jej zapewne niektórzy Czytelnicy poproszą o bis, sięgając po nią ponownie, a może i wykorzystując w swoim życiu osobistym, czy zawodowym, to co wydało im się najważniejsze lub najbardziej wartościowe.

Książka "Zamiast edukacji. Warunki do uczenia się przez działanie" - John Holt - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 300 stron i została wydana w 2007 r. Cena 42.75 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie do wydania polskiego

Wprowadzenie do wydania amerykańskiego

Rozdział 1

Działanie, a nie „edukacja”

Rozdział 2

Mit „uczenia się”

Działanie jest uczeniem się

Dziecko nie „przygotowuje się”

Wiedza jest działaniem

Rozdział 3

Szkoły aktywnych ludzi przeciwko szkołom edukatorów

To nie ma związku z chomikami

To nie ma związku z zasadami

nauczyciele i Nauczyciele

Siła przeciw prawdzie

Rozdział 4

Zasoby przydatne aktywnym ludziom

Rozdział 5

Więcej zasobów dla ludzi aktywnych

Biblioteki – centra zasobów dla ludzi aktywnych

Inne zasoby

Rozdział 6

Pomysły związane ze sportem

Rozdział 7

Aktywni ludzie i ich nauczyciele

Natura informacji zwrotnej

Informacja zwrotna bez pomocy nauczyciela

Zagadnienia właściwej kolejności

Opracowywanie zagadnienia w głowie

nauczyciel jako źródło wsparcia

nauczyciel jako przewodnik

Rozdział 8

Jeszcze o nauczycielach przy pracy

Matematyczny praktyk i jego pomocnicy

Użyteczne wzorce dla pisarzy

Zastosowania jednomyślności

Rozdział 9

Prawdziwy autorytet nauczycieli

Rozdział 10

O naturze ludzkiej

Rozdział 11

Jedna z najlepszych Szkół

Opis

Dlaczego to działa

Rozdział 12

Klęska reformy oświaty

Szkoły są gorsze

Mit i oszustwo „podstaw”

Rozdział 13

Po co są Szkoły?

Wygrani i przegrani

Szkoły muszą ponosić porażkę

Nieuczciwy wyścig

Uczenie się życia jako przegrany

Rozdział 14

Czego muszą nauczyć wszystkie Szkoły

Człowiek ekonomiczny

Rozdział 15

Posłuszni oprawcy

Rozdział 16

Przekształcić Szkoły w szkoły

Rozdział 17

Po co w ogóle nauczać?

Reformatorzy systemu Edukacji

Rozdział 18

Czy mamy jakieś szanse?

Co mogą zrobić rodzice?

Drogi ucieczki

Dodatki

Dodatek A

Dodatek B

Dodatek C

Wybrana bibliografia

Edukacja i społeczeństwo

Pokrewne problemy społeczne

Rozwój i psychologia człowieka

Filmy

Inne źródła informacji

O autorze