Zachowania przedsiębiorców w turystyce. Elementy psychologii ekonomicznej turystyki
Mieczysław J. Bonisławski
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 194 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788374419024 |
ISBN: | 978-83-7441-902-4 |
Data: | 2008-06-13 |
Opis książki:
Mieczysław J. Bonisławski - działacz turystyczny, społeczny i gospodarczy, turysta, teoretyk zagadnienia. Wychodzi z założenia, że turystyka musi dawać niematerialne zyski wszystkim jej uczestnikom, dlatego we wszystkich ww. dziedzinach swojej działalności kładzie nacisk na związek rozwoju gospodarki turystycznej z równoległym awansem społecznym i intelektualnym gospodarzy: usługodawców i mieszkańców terenów turystycznych. Wieloletni prezes Polskiego Towarzystwa Krajoznawczego. Był członkiem Rady Turystyki przy Prezydencie Zielonej Góry oraz członkiem Zarządu Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej w Warszawie. Autor programów wychowania przez turystykę: "Świat starej kolei", "Szkoła wędrująca", "Na tropach legendy". W działalności gospodarczej, po licznych próbach w latach 90-tych, na koniec założył ogólnopolskie biuro podróży POLTUR POLSKA, specjalizujące się w turystyce przyjazdowej do Polski oraz w obsłudze rynku wewnętrznego (imprezy krajowe dla Polaków). Po blisko 10 latach działalności Biuro POLTUR jest dziś notowane w rankingach prowadzonych przez fachowe czasopisma w pierwszej dwudziestce touroperatorów działających w Polsce.
Autor, po krótkiej pracy akademickiej, obecnie nie jest związany z żadną uczelnią. Wynika to stąd, iż w Polsce żadna katedra zajmująca się turystyką, nie prowadzi badań w zakresie polityki turystycznej samorządu i psychologii turystyki, widzianych od strony mieszkańców regionu turystycznego i pracowników branży turystycznej. W przyszłości może to spowodować upadek rodzimego biznesu turystycznego, a w dalszej konsekwencji zanik powszechnych zachowań turystycznych społeczeństwa polskiego.
Bonisławski jest autorem informatorów turystycznych o Ziemi Lubuskiej, książki Turystyka w pracy samorządu oraz licznych artykułów z zakresu polityki turystycznej i psychologii przedsiębiorcy w turystyce, publikowanych przez najważniejsze uczelnie w Polsce. Autor prosi o ewentualny kontakt z Polskim Towarzystwem Krajoznawczym w Zielonej Górze, osobami lub instytucjami naukowymi zainteresowanymi pogłębianiem badań w tych dwóch aspektach nauki o turystyce.
Książka "Zachowania przedsiębiorców w turystyce. Elementy psychologii ekonomicznej turystyki" - Mieczysław J. Bonisławski - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Cena 26.81 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.