E-book:
Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem. Wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem
Autor:
Elżbieta Sadowska

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Format: | epub, pdf, mobi |
Ilość stron: | 294 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788323542520 |
Data: | 2025-04-15 |
16.70
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.
E-book „Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem. Wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem” - Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Cena 16.70 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp 7
I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci
11
1. Język, mowa, komunikacja 12
2. Kompetencja komunikacyjna 15
3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 33
4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 39
II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 65
1. Autyzm – problemy terminologiczne 65
2. Etiologia autyzmu 71
3. Objawy autyzmu 76
III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 84
1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 84
2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 89
3. Werbalne zachowania komunikacyjne 93
IV. Metodologia badań własnych 109
V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 136
1. Kompetencja werbalna (językowa) 136
2. Umiejętności interakcyjne 153
3. Kompetencja społeczno-kulturowa 166
4. Kompetencja pragmatyczna 181
5. Kompetencja emocjonalna 193
6. Kompetencja poznawcza 204
7. Kompetencja symboliczna 209
8. Kompetencja metakomunikacyjna 214
9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) 216
VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 218
1. Echolalie 219
2. Stereotypie językowe 244
3. Powtarzające się aktywności językowe 248
4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 255
5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów 258
VII. Wnioski i postulaty badawcze 261
Bibliografia 271
Spis tabel 285
Aneks 286
I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci
11
1. Język, mowa, komunikacja 12
2. Kompetencja komunikacyjna 15
3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 33
4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 39
II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 65
1. Autyzm – problemy terminologiczne 65
2. Etiologia autyzmu 71
3. Objawy autyzmu 76
III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 84
1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 84
2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 89
3. Werbalne zachowania komunikacyjne 93
IV. Metodologia badań własnych 109
V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 136
1. Kompetencja werbalna (językowa) 136
2. Umiejętności interakcyjne 153
3. Kompetencja społeczno-kulturowa 166
4. Kompetencja pragmatyczna 181
5. Kompetencja emocjonalna 193
6. Kompetencja poznawcza 204
7. Kompetencja symboliczna 209
8. Kompetencja metakomunikacyjna 214
9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) 216
VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 218
1. Echolalie 219
2. Stereotypie językowe 244
3. Powtarzające się aktywności językowe 248
4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 255
5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów 258
VII. Wnioski i postulaty badawcze 261
Bibliografia 271
Spis tabel 285
Aneks 286