pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Format: epub, pdf
Ilość stron: 322 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788375879834
Data: 2025-04-04
38.00 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W ponowoczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.

Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości.

prof. dr hab. Bogusław Śliwerski

E-book „Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 38.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wprowadzenie do serii Pedagogika Nauce i Praktyce; 7

Wstęp; 13

STAROŻYTNOŚĆ; 17

Rozdział 1 Instytucje, koncepcje i myśli o wychowaniu w starożytnej Grecji; 18

Rozdział 2 Teoria i praktyka wychowania w starożytnym Rzymie; 42

ŚREDNIOWIECZE; 57

Rozdział 3 Wychowanie we wczesnym średniowieczu; 58

Rozdział 4 Wychowanie między późnym średniowieczem a renesansem; 69

RENESANS (ODRODZENIE); 83

Rozdział 5 Renesansowe koncepcje pedagogiczne; 84

Rozdział 6 Reformacja i kontrreformacja a wychowanie; 100

MIĘDZY RENESANSEM A OŚWIECENIEM; 109

Rozdział 7 Narodziny i rozwój realistycznych nurtów w wychowaniu 110

OŚWIECENIE; 137

Rozdział 8 Zachodnioeuropejskie wersje oświecenia i ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania; 138

Rozdział 9 Oświecenie w Polsce; 165

U PROGU CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH; 179

Rozdział 10 Teoria i praktyka wychowania u progu czasów współczesnych; 180

Rozdział 11 Natywizm i związane z nim kierunki pedagogiczne; 200

Rozdział 12 Edukacyjne koncepcje Nowego Wychowania; 215

Rozdział 13 Socjologiczne nurty w teorii i praktyce wychowania; 241

Rozdział 14 Pedagogika kultury, pedagogika religijna oraz pedagogiczne koncepcje Karola Marksa i Fryderyka Engelsa; 256

CZASY WSPÓŁCZESNE; 275

Rozdział 15 Wybrane nurty pedagogiczne oraz ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania; 276

PIERWSZE DEKADY TERAŹNIEJSZOŚCI; 289

Rozdział 16 Edukacyjny bilans XX i pierwszej dekady XXI wieku; 290

Zakończenie; 301

Bibliografia; 304

Indeks rzeczowy; 311

Indeks osób; 317