pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Wywiad telewizyjny. Cechy twórcze a norma gatunkowa. Seria: Media początku XXI wieku

Autor książki:

Joanna Szylko-Kwas

Dane szczegółowe:
Wydawca: ASPRA-JR
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 190 s.
Wymiar: 160x235 mm
EAN: 9788375454468
ISBN: 978-83-7545-446-8
Data: 2013-12-10
Cena wydawcy: 35.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Tom 20. serii Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

"Książka zwraca uwagę na niedoceniane dotąd w literaturze medioznawczej aspekty twórcze w warsztacie dziennikarskim. Podjęta problematyka wywiadu telewizyjnego ukazuje znaczący potencjał innowacyjności pozwalający z tej, skądinąd schematycznej, wypowiedzi wykreować atrakcyjny dla widzów przekaz. Potencjał twórczy, biegłość warsztatowa dziennikarza i współpracowników przekładają się wprost na dramaturgię interakcji z osobą (osobami) udzielającą wywiadu.

Publikacja jest innym niż dotąd spojrzeniem na wywiad telewizyjny jako gatunek. Skupiając się na aspektach twórczych i innowacyjności w ramach klasycznych interakcji dziennikarz - respondent, pokazuje skalę stosowanych nowych rozwiązań formalnych w tym zakresie." dr hab. Andrzej Kozieł, Uniwersytet Warszawski "Dr Joanna Szylko-Kwas skupiła swą uwagę na wywiadzie, który jest gatunkiem - przez jednych badaczy uznanym za pograniczny, przez innych - za publicystyczny - w którym dziennikarze muszą wykazać się nie tylko twórczym myśleniem, ale i refleksem, inteligencją, by w porę zareagować na to, co mają do powiedzenia interlokutorzy, zaproszeni do rozmowy. Swymi rzetelnymi badaniami Autorka udowodniła, że obecnie dziennikarze muszą kreatywnie myśleć, by nie tylko utrzymać się w zawodzie, ale by przyciągnąć uwagę odbiorców.

Problem opisany w książce dotyka zmian, jakie zachodzą w filozofii prowadzenia wywiadu. Książka ta inspiruje do refleksji: dzisiaj dziennikarz musi współpracować z rozmówcą, musi być - w pełnym tego słowa znaczeniu - kreatywny." prof. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Uniwersytet Jagielloński

Książka "Wywiad telewizyjny. Cechy twórcze a norma gatunkowa. Seria: Media początku XXI wieku" - Joanna Szylko-Kwas - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 190 stron i została wydana w 2014 r.