Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 252 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788322723555 |
ISBN: | 83-227-2355-5 |
Data: | 2001-01-17 |
Opis książki:
Obserwując gwałtowną ekspansję Internetu, nie sposób nie zauważyć możliwości wykorzystania go w badaniach marketingowych. Technologie internetowe umożliwiają zarówno zbieranie danych ze źródeł pierwotnych (np. poprzez ankiety internetowe), jak i wszechstronny dostęp do źródeł wtórnych (głównie zawartości witryn www). Natura Internetu pozwala na szybkie otrzymywanie odpowiedzi od klientów oraz interakcje między badaczami a respondentami. Badania internetowe są też na ogół tańsze od tradycyjnych, stąd stają się atrakcyjne dla mniej zasobnych przedsiębiorstw. Obszar zastosowań badań internetowych jest szeroki. Oprócz możliwości badania tematów związanych z Internetem opisane w niniejszej książce metody i techniki mogą być stosowane do badania wszelkich obszarów, gdzie stosuje się klasyczne techniki badawcze. Zamierzeniem autora było opisanie technik i narzędzi służących wykorzystaniu Internetu w badaniach marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem różnic w stosunku do analogicznych metod tradycyjnych, oraz metodologicznych aspektów wykorzystania Internetu do prowadzenia badań marketingowych. Istnotne było także zbadanie uwarunkowań i stopnia wykorzystania możliowości stwarzanych przez Internet do pozyskiwania informacji marketingowej w polskich przedsiębiorstwach.
Książka "Wykorzystanie Internetu w badaniach marketingowych" - Radosław Mącik - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej.