Wykluczanie jako problem filozofii edukacji. Komentarz do badań empirycznych
Piotr Kostyło
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 224 s. |
Wymiar: | 160x240 mm |
EAN: | 9788375870442 |
ISBN: | 978-83-7587-044-2 |
Data: | 2009-03-04 |
Opis książki:
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki – raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej– toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka – przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacji dostępnej przez całe życie *1.
Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2.
W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań… Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii...
*1 Z. Kwieciński, Wykluczanie, Wyd. UMK, Toruń 2002, s. 7.
*2 Tamże
Książka "Wykluczanie jako problem filozofii edukacji. Komentarz do badań empirycznych" - Piotr Kostyło - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 224 stron i została wydana w 2009 r.