Wybrane zagadnienia współczesnego szkolnictwa wyższego. Tradycje a Zmiany Edukacyjne. Zeszyt 4
Beata Krawiec
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 104 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373083912 |
ISBN: | 83-7308-391-X |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Książka jest opracowaniem zbiorowym, przedstawiającym zagadnienia funkcjonowania szkolnictwa wyższego, a szczególnie sektora uniwersyteckiego. Treści poszczególnych artykułów pozwalają sformułować wniosek o współczesnej reformie uczelni. Uniwersytety zachowały formę organizacyjną, ale przekształciły pozostałe elementy swojej działalności, które zostały podporządkowane zmianom ilościowym i jakościowym dotyczącym studentów oraz zasadom konkurencji na rynku usług edukacyjnych wymiarze globalnym. Zagadnienia poruszone w tym opracowaniu dotyczą m.in. funkcjonowania i tendencji rozwojowych na uniwersytetach australijskich, wyjazdów studyjnych jako formy kształtowania mobilności studentów Uniwersytetu Wrocławskiego, melancholii studenckiej, gier komputerowych wykorzystywanych współcześnie przez młodzież, ikon podkultury w świadomości studentów Uniwersytetu Wrocławskiego oraz edukacji i kultury w dorobku Unii Europejskiej. Książka może posłużyć jako materiał pomocniczy dla studentów realizujących przedmiot pedagogika porównawcza oraz przedmioty zbliżone, np. systemy oświatowe.
Książka "Wybrane zagadnienia współczesnego szkolnictwa wyższego. Tradycje a Zmiany Edukacyjne. Zeszyt 4" - Beata Krawiec (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Marquarie University w Sydney jako przykład funkcjonowania i tendencji rozwojowych uniwersytetów australijskich
Australijski program PLUS a wyzwania stające przed szkolnictwem wyższym
Wyjazd studyjny formą kształtowania mobilności studentów Uniwersytetu Wrocławskiego na przykładzie wyjazdu na Zaolzie
Student wobec melancholii
Użytkowanie gier komputerowych przez młodzież
Ikony podkultury w świadomości studentów Uniwersytetu Wrocławskiego
Edukacja i kultura w acquis communataire
Zakończenie