Tytuł książki:
Wtórnie wykorzystane podłoża w malarstwie tablicowym w zbiorach polskich
Autor książki:
Anna Zadora
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe Semper |
Rok wyd.: | 1999 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 120 s. |
Wymiar: | 210x297 mm |
EAN: | 9798386951566 |
ISBN: | 83-86951-56-7 |
Data: | 2001-02-03 |
31.20
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 7 dni
×
Opis książki:
Analiza zagadnienia na podstawie najnowszych badań w muzeach polskich.
Książka "Wtórnie wykorzystane podłoża w malarstwie tablicowym w zbiorach polskich" - Anna Zadora - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Semper. Książka posiada 120 stron i została wydana w 1999 r. Cena 31.20 zł. Zapraszamy na zakupy!
Spis treści:
WSTĘP
I. HISTORIA MALARSTWA TABLICOWEGO W ZARYSIE
1.1. Malarstwo tablicowe w starożytności
1.1.1. Techniki malarskie
1.2. Antyczne malarstwo tablicowe w Grecji
1.3. Malarstwo tablicowe w starożytnym Rzymie
1.4. Malarstwo tablicowe w sztuce wczesnego chrześcijaństwa
1.4.1. Malarstwo tablicowe w sztuce Kościoła Wschodniego
1.4.2. Malarstwo tablicowe w sztuce Kościoła Zachodniego
1.5. Wtórne wykorzystanie podłoży malarskich na tle historii malarstwa tablicowego
II. POKRYCIE LICA MALOWIDŁA WTÓRNĄ WARSTWĄ MALARSKĄ (PRZEMALOWANIA)
2.1. Obraz "Santa Conversatione"
III. OBRAZY TABLICOWE WTÓRNIE PEŁNIĄCE ROLĘ PODŁOŻA MALARSKIEGO
3.1. Ikona "Dwa Prorocy"
3.2. Obraz "Maria z Dzieciątkiem"
3.3. Ikona "Pieta"
3.4. Ikona namiestna "Chrystus Nauczający"
3.5. Ikona "Prorok Zachariasz"
3.6. Obraz "Chrystus przed Piłatem"
3.7. Obraz "Rzeź niewiniątek"
IV. MALOWIDŁA TABLICOWE WYKORZYSTANE WTÓRNIE DO PRZEDMIOTÓW UŻYTKOWYCH
4.1. Ikony "Rząd Apostolski", "Deesis"
4.2. Fragment malowidła późnogotyckiego z Krobii
4.3. Ikony "Matka Boska z Dzieciątkiem", "Chrystus Pantokrator", "Michał Anioł" oraz fragmenty innych ikon
4.4. Ikona "Św. Jerzy"
4.5. Ikona "Archanioł Michał"
4.6. Ikona "Św. Hieronim"
4.7. Ikona "Archanioł Michał"
V. WYKORZYSTANIE PRZEDMIOTÓW UŻYTKOWYCH NA PODŁOŻA MALARSKIE
5.1. Obraz "Matka Boska z Dzieciątkiem"
5.2. Obraz "Św. Rodzina ze św. Janem Chrzcicielem"
5.3. Obraz "Św. Agnieszka"
5.4. Obraz "Śmierć artysty"
5.5. Portret "Maria Stawarska-Golińska"
5.6. Obrazy, których podłożem malarskim są palety
VI. OBRAZY PRZEMYCANE PRZEZ GRANICĘ
6.1. Obraz "Ukrzyżowanie"
6.2. Dziewiętnastowieczna ikona
6.3. Dwie dziewiętnastowieczne ikony
VII. NIETYPOWE ZMIANY FUNKCJI DZIEŁ SZTUKI
7.1. Fragment drewnianego podłoża pokrytego warstwą zaprawy oraz fotografia
7.2. Ambona z Radacza
VIII. PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
1. Źródła publikowane
2. Źródła niepublikowane
SPIS FOTOGRAFII
LISTA MUZEÓW I KOŚCIOŁÓW
I. HISTORIA MALARSTWA TABLICOWEGO W ZARYSIE
1.1. Malarstwo tablicowe w starożytności
1.1.1. Techniki malarskie
1.2. Antyczne malarstwo tablicowe w Grecji
1.3. Malarstwo tablicowe w starożytnym Rzymie
1.4. Malarstwo tablicowe w sztuce wczesnego chrześcijaństwa
1.4.1. Malarstwo tablicowe w sztuce Kościoła Wschodniego
1.4.2. Malarstwo tablicowe w sztuce Kościoła Zachodniego
1.5. Wtórne wykorzystanie podłoży malarskich na tle historii malarstwa tablicowego
II. POKRYCIE LICA MALOWIDŁA WTÓRNĄ WARSTWĄ MALARSKĄ (PRZEMALOWANIA)
2.1. Obraz "Santa Conversatione"
III. OBRAZY TABLICOWE WTÓRNIE PEŁNIĄCE ROLĘ PODŁOŻA MALARSKIEGO
3.1. Ikona "Dwa Prorocy"
3.2. Obraz "Maria z Dzieciątkiem"
3.3. Ikona "Pieta"
3.4. Ikona namiestna "Chrystus Nauczający"
3.5. Ikona "Prorok Zachariasz"
3.6. Obraz "Chrystus przed Piłatem"
3.7. Obraz "Rzeź niewiniątek"
IV. MALOWIDŁA TABLICOWE WYKORZYSTANE WTÓRNIE DO PRZEDMIOTÓW UŻYTKOWYCH
4.1. Ikony "Rząd Apostolski", "Deesis"
4.2. Fragment malowidła późnogotyckiego z Krobii
4.3. Ikony "Matka Boska z Dzieciątkiem", "Chrystus Pantokrator", "Michał Anioł" oraz fragmenty innych ikon
4.4. Ikona "Św. Jerzy"
4.5. Ikona "Archanioł Michał"
4.6. Ikona "Św. Hieronim"
4.7. Ikona "Archanioł Michał"
V. WYKORZYSTANIE PRZEDMIOTÓW UŻYTKOWYCH NA PODŁOŻA MALARSKIE
5.1. Obraz "Matka Boska z Dzieciątkiem"
5.2. Obraz "Św. Rodzina ze św. Janem Chrzcicielem"
5.3. Obraz "Św. Agnieszka"
5.4. Obraz "Śmierć artysty"
5.5. Portret "Maria Stawarska-Golińska"
5.6. Obrazy, których podłożem malarskim są palety
VI. OBRAZY PRZEMYCANE PRZEZ GRANICĘ
6.1. Obraz "Ukrzyżowanie"
6.2. Dziewiętnastowieczna ikona
6.3. Dwie dziewiętnastowieczne ikony
VII. NIETYPOWE ZMIANY FUNKCJI DZIEŁ SZTUKI
7.1. Fragment drewnianego podłoża pokrytego warstwą zaprawy oraz fotografia
7.2. Ambona z Radacza
VIII. PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
1. Źródła publikowane
2. Źródła niepublikowane
SPIS FOTOGRAFII
LISTA MUZEÓW I KOŚCIOŁÓW