Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Kim jest nauczyciel szkoły muzycznej I stopnia?
Alicja Delecka-Bury
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 215 s. |
Wymiar: | 160x230 mm |
EAN: | 9788380193123 |
ISBN: | 978-83-8019-312-3 |
Data: | 2016-04-06 |
Opis książki:
Zmiany w polskim szkolnictwie muzycznym I stopnia, ustawowe obniżenie obowiązku szkolnego, coraz młodsze dzieci w szkole, wkraczająca do szkół muzycznych edukacja medialna budzą wiele pytań i wątpliwości. Przede wszystkim o jakość i sens istnienia dzisiejszej szkoły muzycznej. Jakich wymaga zmian? Jaki jest/ będzie charakter pracy nauczyciela, w jakie kompetencje merytoryczne, metodyczne i moralne powinien być wyposażony? Jaka jest jego rola i zadania we wczesnej edukacji muzycznej? Jakie jest/ powinno być kształcenie nauczycieli na uczelniach artystycznych? Czy ich absolwenci są/ będą solidnie i merytorycznie przygotowani do pracy w muzycznej szkole przyszłości? Ufam, że przedłożona czytelnikowi monografia pt. Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Kim jest nauczyciel szkoły muzycznej I stopnia? chociaż w części odpowie na te pytania, czym wypełni lukę w pedagogicznej refleksji naukowej dotyczącej pierwszego stopnia kształcenia muzycznego, a także pogłębi myśl pedeutologiczną i przyczyni się do debaty na temat niewątpliwego wpływu ewolucji współczesnej kultury na profesjonalną edukację artystyczną. Fragment Wstępu
Książka "Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Kim jest nauczyciel szkoły muzycznej I stopnia?" - Alicja Delecka-Bury (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 215 stron i została wydana w 2015 r.