Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Adam Marszałek |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 366 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788374418874 |
ISBN: | 978-83-7441-887-4 |
Data: | 2005-09-07 |
Opis książki:
Największy rozwój media przeżyły jednak w XX wieku. Obecnie odgrywają ogromną rolę na świecie, stanowiąc swoistego rodzaju łącznik pomiędzy władzą ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą a społeczeństwem. Z jednej strony media masowe służą do przekazywania wiadomości, bez których trudno wyobrazić sobie życie społeczne, kulturalne, gospodarcze, naukowe i polityczne. Z drugiej zaś starają się wpływać, w pewnym określonym politycznie celu, na sposób myślenia, przekonania, wyznawane wartości, kreować nasze marzenia i gusty, ale także wpływać na podejmowane działania. Ta niezwykła siła, która tkwi w informacji spowodowała, że obecnie środki masowego przekazu określa się pojęciem "IV władzy”. Mass media tworzą więc bohaterów, wyznaczają trendy mody. Odgrywaj ą także znaczącą rolę w polityce. Oddziałują na przebieg kampanii wyborczych prezentując kandydatów na najwyższe urzędy, którzy mówią i wyglądają, zgodnie z preferencjami większości opinii publicznej. Dzięki mediom również wiele afer politycznych miało szansę ujrzeć światło dzienne (odwołując się tylko do ostatnich przykładów z polskiej rzeczywistości politycznej - tzw. Rywingate, sprawa prywatyzacji PZU itp.).
fragment przedmowy
Książka "Współczesne oblicza mediów" - Joanna Marszałek-Kawa (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 366 stron i została wydana w 2008 r. Cena 29.05 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.