Współczesne media. Tom 2: Problemy i metody badań nad mediami
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 316 s. |
EAN: | 9788322792711 |
ISBN: | 978-83-2279-271-1 |
Data: | 2020-03-11 |
Opis książki:
Tom jest osiągnięciem naukowym. [?] Będzie dobrze służył wielu dyscyplinom polskiej humanistyki [?], pomnaża w stopniu wysokim nasza wiedzę o mediach i języku ?medialnym?. Zagadnienie jest fascynujące poznawczo zarówno dla lingwistyki, jak i nauk społecznych (medioznawstwa, teorii kultury, psychologii społecznej, politologii) z kilku powodów. Po pierwsze, media stały się we współczesnym świecie dominującą siłą napędową cywilizacji, a internet, korona mediów, podstawą funkcjonowania jednostek, mniejszych i większych grup aż po wymiar globalny. Po wtóre, w dwóch ostatnich dekadach XX wieku dokonała się rewolucja w przyswajaniu wiedzy, kultura pisma została zastąpiona przez nową kulturę piśmienności elektronicznej; ta nowa kultura jest silnie powiązana z najnowocześniejszymi mediami. Po trzecie, we wszystkich mediach, także w mediach najnowszej generacji, język nadal pełni rolę najważniejszą i wciąż jest kodem wiodącym, jednak narażonym na działanie medialnych mód, kultów i fascynacji.
Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Ożoga
Książka "Współczesne media. Tom 2: Problemy i metody badań nad mediami" - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 316 stron i została wydana w 2019 r. Cena 36.04 zł. Zapraszamy na zakupy!