Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 326 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788322729847 |
ISBN: | 978-83-2272-984-7 |
Data: | 2009-05-29 |
Opis książki:
Problematyka dotycząca badania kultury jest aktualna w każdym typie społeczeństw jednak współcześnie w dobie gwałtownych przemian cywilizacyjnych nabrała wyjątkowego znaczenia. Dotyczy to przede wszystkim socjologicznego aspektu kultury ponieważ ten aspekt jest szczególnie wrażliwy na procesy transformacji zmian społecznych i ekonomicznych na które nakładają się obecnie transformacje aksjologiczne wyrażające się między innymi w odchodzeniu od tradycyjnych wartości norm i wzorów zachowań. Nie trzeba więc uzasadniać że naukowa analiza dokonujących się dziś zjawisk w obszarze kultury jest prawdziwym wyzwaniem dla badaczy problemów społecznych. Na to zapotrzebowanie społeczne odpowiada szczególnie druga część prezentowanej publikacji rozdziały 4 - 14. Część pierwsza rozdziały 1 - 3 zawiera materiały podręcznikowe opublikowane w pracy Socjologia kultury. Zarys zagadnień w roku 1996.
Książka "Wprowadzenie do socjologii kultury" - Marian Filipiak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 326 stron i została wydana w 2009 r.