
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | pdf, epub |
Ilość stron: | 178 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788375878516 |
Data: | 2025-04-02 |
39.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Opracowanie monografii Wprowadzenie do logopedii stanowi systemową analizę wybranych zagadnień logopedycznych. Praca ta jest źródłem wiedzy o aktualnej problematyce logopedii dla studentów, pedagogów, a także dla osób interesujących się tym zagadnieniem. Adresatami książki są studenci studiów pedagogicznych, szczególnie pedagogiki specjalnej, przedszkolnej, wczesnoszkolnej, opiekuńczo-wychowawczej, asystenci osób niepełnosprawnych, studenci logopedii, a także pedagodzy – nauczyciele oraz terapeuci, którzy często w swojej praktyce spotykają się z osobami z zaburzeniami mowy.Całość opracowania podzielono na dwie części: ogólną i specjalistyczną.
E-book „Wprowadzenie do logopedii” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 39.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp; 9
Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii
Viktor Lechta
1. Podstawy teoretyczne logopedii; 15
1.1. Podstawowe definicje; 15
1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa; 15
1.1.2. Logopedia jako profesja; 18
1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów; 18
1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów; 18
1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK); 20
1.4. Interwencja logopedyczna; 23
1.4.1. Logopedyczna diagnoza; 23
1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy; 25
1.4.2. Logopedyczna terapia; 25
1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne; 26
1.4.2.2. Zasady i formy pracy; 27
1.4.3. Logopedyczna profilaktyka; 27
1.5. Sens terapii logopedycznej; 28
Grażyna Gunia
2. Komunikacja alternatywna; 33
2.1. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej; 35
2.1.1. Język migowy; 36
2.1.2. System Blissa; 37
2.1.3. Piktogramy; 38
2.1.4. Makaton; 38
2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC; 39
2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się; 39
Grażyna Gunia
3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej; 45
3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej; 46
3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej; 48
3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej; 48
3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną; 50
Część I. Wprowadzenie do teoretycznych i metodycznych podstaw logopedii
Viktor Lechta
1. Podstawy teoretyczne logopedii; 15
1.1. Podstawowe definicje; 15
1.1.1. Logopedia jako dyscyplina naukowa; 15
1.1.2. Logopedia jako profesja; 18
1.1.3. Logopedia jako przedmiot studiów; 18
1.2. Rozwój myśli logopedycznej w świetle ewolucji światowych paradygmatów; 18
1.3. Zaburzona zdolność komunikacyjna (ZZK); 20
1.4. Interwencja logopedyczna; 23
1.4.1. Logopedyczna diagnoza; 23
1.4.1.1. Metody i zasady logopedycznej diagnozy; 25
1.4.2. Logopedyczna terapia; 25
1.4.2.1. Metody, techniki, strategie logopedyczne; 26
1.4.2.2. Zasady i formy pracy; 27
1.4.3. Logopedyczna profilaktyka; 27
1.5. Sens terapii logopedycznej; 28
Grażyna Gunia
2. Komunikacja alternatywna; 33
2.1. Ustalenia terminologiczne na temat komunikacji wspomagającej i alternatywnej; 35
2.1.1. Język migowy; 36
2.1.2. System Blissa; 37
2.1.3. Piktogramy; 38
2.1.4. Makaton; 38
2.2. Misja Stowarzyszenia ISSAC; 39
2.3. Podobieństwa i różnice między sposobami porozumiewania się; 39
Grażyna Gunia
3. Pomoce w diagnozie, terapii i profilaktyce logopedycznej; 45
3.1. Funkcje i zadania środków dydaktycznych w interwencji logopedycznej; 46
3.2. Znaczenie dźwięków naśladowczych w interwencji logopedycznej; 48
3.3. Graficzne i plastyczne wspomaganie interwencji logopedycznej; 48
3.4. Urządzenia wspomagające terapię logopedyczną; 50