Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 238 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323315049 |
ISBN: | 83-233-1504-3 |
Data: | 2001-01-14 |
Opis książki:
Prezentowana książka stopniowo zapoznaje czytelnika z problemem współistnienia gospodarki i ekonomii. Podkreśla konieczność odejścia od pojmowania kultury jako dziedziny kojarzącej się z rozrywką, doznaniami estetycznymi i pozostającej w oddzieleniu od gospodarki. Tak jak kultura nie może istnieć bez uwzględnienia gospodarczych realiów, tak współczesna gospodarka rynkowa nie mogłaby się rozwinąć bez kultury. W centrum zainteresowania autora znajdują się kulturowo-ekonomiczne uwarunkowania finansowania kultury. Poznawcza wartość książki jest duża. Można się z poglądami autora zgadzać bądź nie. Nie można jednak im zarzucić bezzasadności, tym bardziej że zazwyczaj poparte są licznymi przykładami z praktyki. Książka polemiczna, refleksyjna, miejscami prowokacyjna, poparta analizą historyczną. Historia stanowi mocną stronę tej książki. Decyzja o przetłumaczeniu książki na język polski jest ze wszech miar słuszna i zasługuje na pochwałę. Nie ma bowiem w polskiej literaturze - oryginalnej czy tłumaczonej - pozycji, która tak bezpośrednio, jak omawiana, skupia się na zagadnieniu ekonomiki kultury. Tak samo jak pobudza do dyskusji na temat roli kultury we współczesnej gospodarce rynkowej. (dr Dorota Ilczuk)
Książka "Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki" - Peter Bendixen - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.