Tytuł książki:
Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu. Ujęcie instytucjonalne
Autor książki:
Włodzimierz Szpringer
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Rok wyd.: | 2008 |
Ilość stron: | 276 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373784178 |
ISBN: | 978-83-7378-417-8 |
Data: | 2010-04-22 |
Cena wydawcy: 45.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu. Ujęcie instytucjonalne.
Książka "Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu. Ujęcie instytucjonalne" - Włodzimierz Szpringer - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 276 stron i została wydana w 2008 r.
Spis treści:
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. POJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTW WIRTUALNYCH
1.1. Wirtualizacja w gospodarce opartej na wiedzy
1.2. Organizacje hybrydowe – problem zaufania
1.3. Pojęcie organizacji wirtualnych
1.4. Elastyczność jako kluczowa cecha
1.5. Cechy przedsiębiorstw wirtualnych
1.6. Przedsiębiorstwo wirtualne – nowa forma organizacji czy nowa strategia konkurencji?
1.7. Nowoczesne oprogramowanie – infrastruktura funkcjonowania przedsiębiorstwa wirtualnego
1.8. Sieci transferu wiedzy między sferami badań i biznesu
1.9. Regionalne aspekty gospodarki sieciowej
1.10. Klastry – regionalna forma gospodarki opartej na wiedzy (przykłady)
ROZDZIAŁ 2. ROZWÓJ MODELI E-BIZNESU
2.1. Rozwój zastosowań Internetu w przedsiębiorstwie (aspekty instytucjonalne)
2.2. Próby analizy trendów informatyzacji
2.3. Wpływ technologii na modele biznesowe
2.4. Rozwój modeli biznesowych w Internecie
2.5. Cechy różnych modeli
2.6. Affi liate Programms
2.7. Problem agentów (robotów) soft ware`owych
2.8. Grid Computing
2.9. Wyszukiwarki
2.10. Nowe formy reklamy
2.11. Architektura zorientowana na usługi
2.12. Wpływ projektu SEPA na e-biznes
ROZDZIAŁ 3. KONCEPCJA WEB 2.0 JAKO NOWEGO ETAPU ROZWOJU INTERNETU
3.1. Pojęcie Web 2.0
3.2. Krytyka idei Web 2.0
3.3. Serwisy Web 2.0 – biznesowe czy społecznościowe?
3.4. Koncepcja Web 2.0 a przedsiębiorstwo
3.5. Perspektywiczna rola Web 2.0 dla strategii przedsiębiorstwa
3.6. Przekształcenia pozycji konsumenta w Internecie
ROZDZIAŁ 4. ŁAŃCUCH TWORZENIA WARTOŚCI ORAZ MIGRACJI WARTOŚCI
4.1. Zjawisko migracji wartości
4.2. Alianse strategiczne, fuzje i przejęcia oraz outsourcing w sektorze ICT jako wyraz migracji wartości
4.3. Przemiany w łańcuchu tworzenia wartości na rynku mediów elektronicznych
4.4. Next Generation Networks
4.5. Kierunki migracji wartości (all-IP)
4.6. Mobilny Internet
4.7. Voice-over-Internet-Protocol
4.8. Zmiany strukturalne na rynku mediów elektronicznych
4.9. Zmiany tradycyjnych mediów audiowizualnych
4.10. Konwergencja mediów elektronicznych i usług telekomunikacyjnych
4.11. Ryzyko prawne identyfi kacji i kwalifi kacji usług mediów elektronicznych
ROZDZIAŁ 5. OTOCZENIE REGULACYJNE E-BIZNESU
5.1. Problematyka regulacji cyberprzestrzeni (ekonomia a prawo)
5.2. Ocena skutków regulacji i ekonomiczna analiza prawa
5.3. Regulacja jako czynnik budowania strategii konkurencji
5.4. E-biznes – kierunki orzecznictwa
5.5. Dylematy wyboru prawa właściwego
5.6. Wybór prawa właściwego w e-biznesie – czy cyberprzestrzeń wpływa na rozwój regulacji kolizyjnych?
5.7. Regulacja rynku usług consumer fi nance – wyzwanie dla e-banków
5.8. Wpływ projektu SEPA i dyrektywy PSD na usługi transgraniczne
5.9. Problem mobilności posiadaczy rachunków bankowych
ROZDZIAŁ 6. RYZYKO PRAWNE W SFERZE PRAWA KONKURENCJI (DOPUSZCZALNOŚĆ WSPÓŁPRACY NA RYNKU TECHNOLOGII ICT)
6.1. Regulacja sektorowa czy prawo konkurencji?
6.2. Współpraca w dziedzinie standaryzacji a konkurencja
6.3. Inicjatywa standaryzacyjna Trusted Computing
6.4. Kluczowe problemy Trusted Computing
6.5. Transgraniczne kartele w sektorach sieciowych (przykłady pooli patentowych oraz porozumień standaryzacyjnych)
6.6. Kwalifi kacja rynków jako przesłanka rozstrzygnięć organu regulacyjnego
6.7. Program polityki regulacyjnej a jego realizacja
6.8. Problem skutecznej konkurencji w warunkach oligopoli – na czym polega nadużywanie pozycji dominującej w sektorze sieciowym?
6.9. Problematyka udostępniania infrastruktury (postulat rozważnego korzystania z doktryny „essential facility”)
6.10. Próby zdefi niowania punktu ogniskowego – problem dowodu na odstąpienie od punktu ogniskowego
6.11. Strukturalne i strategiczne bariery dostępu do rynku oraz mechanizmy odwetowe
ROZDZIAŁ 7. SOFTWARE, BAZY DANYCH, CONTENT (WPŁYW REGULACJI NA MODELE E-BIZNESU)
7.1. Istota komputerowego soft ware`u
7.2. Metody udostępniania oprogramowania
7.3. Soft ware komputerowy: ochrona autorsko- czy patentowo-prawna?
7.4. Bazy danych
7.5. Problemy bezpieczeństwa w sieci
7.6. Open Source Soft ware
7.7. Creative Commons
7.8. Treści tworzone przez użytkowników a utwory w świetle prawa autorskiego
7.9. Systemy DRM
7.10. Serwisy Peer-to-Peer
7.11. Rynek muzyczny w obliczu piractwa
ROZDZIAŁ 1. POJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTW WIRTUALNYCH
1.1. Wirtualizacja w gospodarce opartej na wiedzy
1.2. Organizacje hybrydowe – problem zaufania
1.3. Pojęcie organizacji wirtualnych
1.4. Elastyczność jako kluczowa cecha
1.5. Cechy przedsiębiorstw wirtualnych
1.6. Przedsiębiorstwo wirtualne – nowa forma organizacji czy nowa strategia konkurencji?
1.7. Nowoczesne oprogramowanie – infrastruktura funkcjonowania przedsiębiorstwa wirtualnego
1.8. Sieci transferu wiedzy między sferami badań i biznesu
1.9. Regionalne aspekty gospodarki sieciowej
1.10. Klastry – regionalna forma gospodarki opartej na wiedzy (przykłady)
ROZDZIAŁ 2. ROZWÓJ MODELI E-BIZNESU
2.1. Rozwój zastosowań Internetu w przedsiębiorstwie (aspekty instytucjonalne)
2.2. Próby analizy trendów informatyzacji
2.3. Wpływ technologii na modele biznesowe
2.4. Rozwój modeli biznesowych w Internecie
2.5. Cechy różnych modeli
2.6. Affi liate Programms
2.7. Problem agentów (robotów) soft ware`owych
2.8. Grid Computing
2.9. Wyszukiwarki
2.10. Nowe formy reklamy
2.11. Architektura zorientowana na usługi
2.12. Wpływ projektu SEPA na e-biznes
ROZDZIAŁ 3. KONCEPCJA WEB 2.0 JAKO NOWEGO ETAPU ROZWOJU INTERNETU
3.1. Pojęcie Web 2.0
3.2. Krytyka idei Web 2.0
3.3. Serwisy Web 2.0 – biznesowe czy społecznościowe?
3.4. Koncepcja Web 2.0 a przedsiębiorstwo
3.5. Perspektywiczna rola Web 2.0 dla strategii przedsiębiorstwa
3.6. Przekształcenia pozycji konsumenta w Internecie
ROZDZIAŁ 4. ŁAŃCUCH TWORZENIA WARTOŚCI ORAZ MIGRACJI WARTOŚCI
4.1. Zjawisko migracji wartości
4.2. Alianse strategiczne, fuzje i przejęcia oraz outsourcing w sektorze ICT jako wyraz migracji wartości
4.3. Przemiany w łańcuchu tworzenia wartości na rynku mediów elektronicznych
4.4. Next Generation Networks
4.5. Kierunki migracji wartości (all-IP)
4.6. Mobilny Internet
4.7. Voice-over-Internet-Protocol
4.8. Zmiany strukturalne na rynku mediów elektronicznych
4.9. Zmiany tradycyjnych mediów audiowizualnych
4.10. Konwergencja mediów elektronicznych i usług telekomunikacyjnych
4.11. Ryzyko prawne identyfi kacji i kwalifi kacji usług mediów elektronicznych
ROZDZIAŁ 5. OTOCZENIE REGULACYJNE E-BIZNESU
5.1. Problematyka regulacji cyberprzestrzeni (ekonomia a prawo)
5.2. Ocena skutków regulacji i ekonomiczna analiza prawa
5.3. Regulacja jako czynnik budowania strategii konkurencji
5.4. E-biznes – kierunki orzecznictwa
5.5. Dylematy wyboru prawa właściwego
5.6. Wybór prawa właściwego w e-biznesie – czy cyberprzestrzeń wpływa na rozwój regulacji kolizyjnych?
5.7. Regulacja rynku usług consumer fi nance – wyzwanie dla e-banków
5.8. Wpływ projektu SEPA i dyrektywy PSD na usługi transgraniczne
5.9. Problem mobilności posiadaczy rachunków bankowych
ROZDZIAŁ 6. RYZYKO PRAWNE W SFERZE PRAWA KONKURENCJI (DOPUSZCZALNOŚĆ WSPÓŁPRACY NA RYNKU TECHNOLOGII ICT)
6.1. Regulacja sektorowa czy prawo konkurencji?
6.2. Współpraca w dziedzinie standaryzacji a konkurencja
6.3. Inicjatywa standaryzacyjna Trusted Computing
6.4. Kluczowe problemy Trusted Computing
6.5. Transgraniczne kartele w sektorach sieciowych (przykłady pooli patentowych oraz porozumień standaryzacyjnych)
6.6. Kwalifi kacja rynków jako przesłanka rozstrzygnięć organu regulacyjnego
6.7. Program polityki regulacyjnej a jego realizacja
6.8. Problem skutecznej konkurencji w warunkach oligopoli – na czym polega nadużywanie pozycji dominującej w sektorze sieciowym?
6.9. Problematyka udostępniania infrastruktury (postulat rozważnego korzystania z doktryny „essential facility”)
6.10. Próby zdefi niowania punktu ogniskowego – problem dowodu na odstąpienie od punktu ogniskowego
6.11. Strukturalne i strategiczne bariery dostępu do rynku oraz mechanizmy odwetowe
ROZDZIAŁ 7. SOFTWARE, BAZY DANYCH, CONTENT (WPŁYW REGULACJI NA MODELE E-BIZNESU)
7.1. Istota komputerowego soft ware`u
7.2. Metody udostępniania oprogramowania
7.3. Soft ware komputerowy: ochrona autorsko- czy patentowo-prawna?
7.4. Bazy danych
7.5. Problemy bezpieczeństwa w sieci
7.6. Open Source Soft ware
7.7. Creative Commons
7.8. Treści tworzone przez użytkowników a utwory w świetle prawa autorskiego
7.9. Systemy DRM
7.10. Serwisy Peer-to-Peer
7.11. Rynek muzyczny w obliczu piractwa