
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | epub, mobi |
Ilość stron: | 384 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301189327 |
Data: | 2025-04-15 |
84.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
W książce „Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych” znajdą Państwo czternaście tekstów poświęconych wpływowi społecznemu w relacjach romantycznych, pracy, sporcie i zeznaniach świadków. Ta inspirująca lektura pozwala nie tylko przyjrzeć relacjom międzyludzkim, lecz także skutecznie bronić się przed niechcianym wpływem.Tematyka książki jest na tyle rozległa, że może zainteresować czytelników z różnych dziedzin i obszarów wiedzy. Będzie ważną lekturą dla osób działających w obszarze psychologii; praktyków, badaczy akademickich, studentów psychologii. Krąg potencjalnych odbiorców obejmuje nie tylko obszar psychologii, ale też inne dyscypliny z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych (…).
Z recenzji dr hab. Józefa Maciuszka, prof. UJ
E-book „Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 84.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp ( Eugenia Mandal, Dariusz Doliński ) 7
CZĘŚĆ I. ATRAKCYJNOŚĆ, RANDKI I ROMANTYCZNE ZWIĄZKI 15
Oczarować i przekonać. Postrzeganie osób wykorzystujących fizyczną atrakcyjność w wywieraniu wpływu na innych ( Eugenia Mandal, Anna Latusek, Marcin Moroń ) 17
Strategie autoprezentacji w czasie pierwszej randki ( Aneta Brachman, Marcin Moroń ) 46
Osobowość partnerów i wywieranie wpływu a zadowolenie ze związku ( Krystyna Doroszewicz ) 66
Style przywiązania i narcyzm a taktyki wywierania wpływu w bliskich związkach ( Eugenia Mandal, Magdalena Sitko-Dominik ) 99
CZĘŚĆ II. ETYKIETKI, ZNAKI I ZNACZENIA 127
Rola etykietkowania w procesach wpływu społecznego ( Dariusz Doliński ) 129
Schody zwykłe czy ruchome? Kształtowanie pożądanych zachowań w przestrzeni publicznej za pomocą oznakowań o różnej treści argumentacji ( Konrad Maj, Monika Makuch ) 143
CZĘŚĆ III. PRACA ZAWODOWA, SPORT, WŁADZA I DECYZJE 163
Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej: gotowość do stosowania i sądy o skuteczności strategii autoprezentacji a doświadczane emocje ( Karolina Kowalska ) 165
Poczucie i potrzeba władzy oraz poziom dyrektywności wśród pielęgniarek ( Dagna Kocur ) 184
Sposoby wywierania wpływu a podejmowane decyzje sędziowskie w koszykówce ( Zuzanna Wałach-Biśta ) 203
CZĘŚĆ IV. MAKIAWELIZM, SĄDY, SUGESTIE I ZEZNANIA 229
Ciemna strona wywierania wpływu. Makiawelizm, narcyzm i psychopatia w badaniach wpływu społecznego ( Irena Pilch ) 231
Wpływ społeczny w kontekście sądowym: sugestialność interrogatywna ( Malwina Szpitalak ) 252
Kobiece i męskie charakterystyki treściowe zeznań a prawdopodobieństwo wykrycia kłamstwa ( Sylwia Wacławik, Bartosz W. Wojciechowski ) 275
CZĘŚĆ V. WOJSKO, OPERACJE PSYCHOLOGICZNE I TAJNA WSPÓŁPRACA 303
Operacje Psychologiczne (PSYOPS) jako pole praktycznego zastosowania technik wpływu społecznego ( Tomasz Grzyb, Sławomir Starzyński ) 305
Wobec systemu. Miękkie i twarde strategie korzystania z władzy przez przedstawicieli SB względem tajnych współpracowników w ostatnich dekadach PRL ( Agnieszka Gałkowska ) 323
Indeks nazwisk 363
Indeks rzeczowy 373
O Autorach 377
CZĘŚĆ I. ATRAKCYJNOŚĆ, RANDKI I ROMANTYCZNE ZWIĄZKI 15
Oczarować i przekonać. Postrzeganie osób wykorzystujących fizyczną atrakcyjność w wywieraniu wpływu na innych ( Eugenia Mandal, Anna Latusek, Marcin Moroń ) 17
Strategie autoprezentacji w czasie pierwszej randki ( Aneta Brachman, Marcin Moroń ) 46
Osobowość partnerów i wywieranie wpływu a zadowolenie ze związku ( Krystyna Doroszewicz ) 66
Style przywiązania i narcyzm a taktyki wywierania wpływu w bliskich związkach ( Eugenia Mandal, Magdalena Sitko-Dominik ) 99
CZĘŚĆ II. ETYKIETKI, ZNAKI I ZNACZENIA 127
Rola etykietkowania w procesach wpływu społecznego ( Dariusz Doliński ) 129
Schody zwykłe czy ruchome? Kształtowanie pożądanych zachowań w przestrzeni publicznej za pomocą oznakowań o różnej treści argumentacji ( Konrad Maj, Monika Makuch ) 143
CZĘŚĆ III. PRACA ZAWODOWA, SPORT, WŁADZA I DECYZJE 163
Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej: gotowość do stosowania i sądy o skuteczności strategii autoprezentacji a doświadczane emocje ( Karolina Kowalska ) 165
Poczucie i potrzeba władzy oraz poziom dyrektywności wśród pielęgniarek ( Dagna Kocur ) 184
Sposoby wywierania wpływu a podejmowane decyzje sędziowskie w koszykówce ( Zuzanna Wałach-Biśta ) 203
CZĘŚĆ IV. MAKIAWELIZM, SĄDY, SUGESTIE I ZEZNANIA 229
Ciemna strona wywierania wpływu. Makiawelizm, narcyzm i psychopatia w badaniach wpływu społecznego ( Irena Pilch ) 231
Wpływ społeczny w kontekście sądowym: sugestialność interrogatywna ( Malwina Szpitalak ) 252
Kobiece i męskie charakterystyki treściowe zeznań a prawdopodobieństwo wykrycia kłamstwa ( Sylwia Wacławik, Bartosz W. Wojciechowski ) 275
CZĘŚĆ V. WOJSKO, OPERACJE PSYCHOLOGICZNE I TAJNA WSPÓŁPRACA 303
Operacje Psychologiczne (PSYOPS) jako pole praktycznego zastosowania technik wpływu społecznego ( Tomasz Grzyb, Sławomir Starzyński ) 305
Wobec systemu. Miękkie i twarde strategie korzystania z władzy przez przedstawicieli SB względem tajnych współpracowników w ostatnich dekadach PRL ( Agnieszka Gałkowska ) 323
Indeks nazwisk 363
Indeks rzeczowy 373
O Autorach 377