pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Wpływ mediów. Konteksty społeczno-edukacyjne

Autor książki:

Bogusław Dziadzia

Dane szczegółowe:
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wyd.: 2007
Oprawa: miękka
Ilość stron: 202 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373088894
ISBN: 978-83-7308-889-4
Data: 2007-11-30
21.96 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 3-5 dni

Opis książki:

Powszechnie uważa się, że wpływ mediów masowych jest rodzajem oszustwa. Mówiąc o oddziaływaniu mediów używa się zwykle sformułowań w rodzaju: manipulacja, dominacja, władza, ubezwłasnowolnienie, kłamstwo, uprzedmiotowienie, kontrola społeczna i wielu jeszcze innych pojęć – zwykle o pejoratywnym znaczeniu.
Książka próbuje uporządkować zakres zjawisk wpływu mediów, przenosząc problem tego zjawiska z obszaru mediów na osobę wystawioną na ich wpływ. Praca skupia się na tych wątkach, w których odbiorca przekazu jest niemal ubezwłasnowolniony. Książka jest zilustrowana omówieniami filmów reklamowych jako typowych przekazów zawierających figury perswazyjne, co stanowi w niniejszym tekście egzemplifikację realizowanych przez media reguł wpływu. Jest to bardzo istotna publikacja m.in. z tego względu, iż wskazuje na ważną rolę komunikacji medialnej w procesie wychowania.
Książka może zainteresować zarówno osoby zawodowo zajmujące się kształceniem medialnym, jak i osoby interesujące się problematyką komunikacji masowej i jej oddziaływania.

Książka "Wpływ mediów. Konteksty społeczno-edukacyjne" - Bogusław Dziadzia - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 202 stron i została wydana w 2007 r. Cena 21.96 zł. Zapraszamy na zakupy!

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział I

Pomiędzy wpływem, manipulacją a poznaniem

Poprowadź mnie

Perswazja, kłamstwo, a czasem tylko przemilczenie

Uprawomocnienie wpływu

Poza kompetencją komunikacyjną?

I już nie żyjesz! O roli odbiorcy

Wpływ mediów. Próba definicji

Rozdział II

Medialne ośrodki perswazji

Prasa – pierwsze mediów masowe?

Kontrola i władza

Intymność i bezpośredniość radia

Telewizja – pierwsza pararzeczywistość

Tak naturalnie i wszędzie

Pararzeczywistość dla każdego

Kres wolności

Rozdział III

Elementarne figury perswazji na przykładzie filmu reklamowego

Humor

Radość – emocja podstawowa

Uśpienie racjonalności myślenia

Filozofia absurdu, czyli jak się żyje w Latającym Cyrku Monty Pytona

Śmiech i łzy

Erotyka i seks

Podłoże perswazyjności erotyki i seksu

Konwencje przedstawień kobiety

Naga prawda nie musi być piękna?

Wartość bezpieczeństwa

Niepewność statusu społecznego

Brak intymności

Autoprezentacja

Obietnice magicznego fetysza

Lęk

Wątpliwości związane z podejmowaniem decyzji

Niepewność realizacji potrzeb konsumpcyjnych

Lęk przed agresją

Lęk o przyszłość

Lęk przed utratą zdrowia lub śmiercią

Indywidualizacja

Indywidualizacja w kontekście umasawiania

Role społeczne

Brawura

Prospołeczność

Rodzina

Prospołeczne autorytety medialne

Dziecko

Zwierzęta

Rozdział IV

Uwiedź mnie!

Problemy i złudzenia analizy wpływu mediów

Szkoła uwodzenia

Z tobą, o tobie i dla ciebie

Egzystencjalnie, a więc jestem najważniejszy!

Fantasmagoria rzeczywistości, czyli obszar niepewności

Komunikat neutralny?

Manipulacja konieczna

Podsumowanie

Bibliografia