pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Wpływ kooperacji na skuteczność biznesplanów tworzonych przez przedsiębiorstwa. Ujęcie ekonomiczne

Autor książki:

Aneta Ejsmont

Dane szczegółowe:
Wydawca: CeDeWu
Rok wyd.: 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 181 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788381020909
ISBN: 978-83-8102-090-9
Data: 2018-07-26
Cena wydawcy: 54.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

W gospodarce rynkowej często zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje realizowane przez firmę. Jedną z nich jest planowanie stanowiące uniwersalny proces odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów jakie przedsiębiorstwo pragnie osiągnąć w swojej działalności. Przedsiębiorca tworzy dzisiaj scenariusz sytuacji, która może wystąpić w przyszłości - za miesiąc lub pięć lat, musi zatem przewidzieć pewne sytuacje tworząc liczbę hipotecznych scenariuszy, po to, aby wybrać najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie dla swojego profilu. Takim scenariuszem jest właśnie biznesplan, który opracowuje się po to, aby przedstawić go w formie papierowej:
-zarządowi spółki,
-radzie nadzorczej,
-inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, nawet podejmując duże ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia,
-kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa.

Prawidłowo sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie, a także od wizji jej przyszłości, ale przede wszystkim powinien charakteryzować się opisem ciekawego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem zwiększenia skuteczności biznesplanów sporządzanych przez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć typu joint venture oraz klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które firmy będą realizować w celu zwiększenia efektywności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa.

Książka została napisana z myślą nie tyle o dużych podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, małych czy średnich przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie posiadając dostępu do rozległego spektrum informacji finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę niż duże koncerny czy holdingi.

Książka "Wpływ kooperacji na skuteczność biznesplanów tworzonych przez przedsiębiorstwa. Ujęcie ekonomiczne" - Aneta Ejsmont - oprawa miękka - Wydawnictwo CeDeWu. Książka posiada 181 stron i została wydana w 2018 r.